الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** بیانات رهبر معظم انقلاب در باره سند 2030 یونسکو از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود.رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود در جمع معلمان به موضوع پذیرش سند 2030 سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه های مسئول نیز اعلام شده است. حضرت آیت الله خامنه ای با گلایه از شورایعالی انقلاب فرهنگی گفتند: این شورا باید مراقبت می کرد و نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم.
***بازتاب سخنرانی حسن روحانی در جمع مردم ارومیه و همدان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. روحانی روز دوشنبه با حضور در جمع مردم همدان گفت: اردیبهشت 96 همه مردم یکبار دیگر اعلام خواهند کرد آنها که در طول 38 سال فقط اعدام و زندان را بلد بودند، دیگر نمی خواهند. وی با بیان اینکه جوانان ما راه آزادی را انتخاب کرده اند، یادآور شد: شما در طول چهار سال در همه جلسات آمدید تا همه شبکه های اجتماعی را ببندید.وی خطاب به مردم افزود: شما اینها را نمی شناسید من اینها را می شناسم اینها روزی در جلسه ای تصمیم گرفته بودند که در تهران و در پیاده رو ها دیوار بکشند.
روحانی همچنین در جمع مردم ارومیه گفت: اقدامات دولت یازدهم موجب تثبیت آب این دریاچه و احیای این نگین آبی شده است.وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به اشتغال زنان گفت: در دولت گذشته 860 هزار زن بیکار شدند ولی در طول سه و نیم سال دولت کنونی 750 هزار بانو مشغول به کار شدند و شخصی می تواند از مقام زن سخن بگوید که برای 750 هزار نفر بانو شغل ایجاد کرده باشد.
***حضور رئیس جمهوری در میان کارگران معدن یورت گلستان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. روحانی روز یکشنبه هنگام بازدید از معدن زمستان یورت آزادشهر در جمع معدنچیان و خانواده های آنان اظهار کرد: بی شک مقصران وقوع این حادثه تلخ پس از صدور حکم قضایی به مردم معرفی خواهند شد.به گفته برخی منابع خبری، تعدادی از کارگران این معدن هنگام حضور رئیس جمهوری به بیان مشکل های خود پرداختند که به گفته معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، روحانی در این زمینه تاکید کرده که من تنها به معدن می روم تا معدنچیان برای فریاد کشیدن بر سر بالاترین مقام رسمی کشور احساس آرامش و راحتی کنند؛این افتخارمن است.
*** توضیحات وزارت ارتباطات در باره فیلتر شدن سایت کارانه دیگر خبر مورد توجه بود. مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سامانه کارانه که از سوی یکی از نامزدهای انتخاباتی راه اندازی شده با دستور مقام قضایی فیلتر شده و دولت در این زمینه نقشی نداشته است.
*** ریختن داربست حین اجرای گروه سالار عقیلی در آمل نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.در کنسرت موسیقی سالار عقیلی در آمل زمانی که سالار عقیلی به همراه اعضای گروه برای پاسخ به تشویق و ابراز احساسات شهروندان آملی به لبه صحنه اجرای کنسرت پیش آمدند ، داربست تعبیه شده از هم جدا شده و تمام اعضای 10 نفر این گروه به زمین افتادند. هرچند در این حادثه آسیبی به اعضای گروه نرسید ، اما خسارت جزیی به تجهیزات آنان وارد شد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
***سفر سیدمصطفی میرسلیم و تغییر زمان سفر سید ابراهیم رئیسی به اصفهان نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری فردا(سه شنبه) به اصفهان سفر و در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان سخنرانی می کند. همچنین زمان سفر سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری از 20 اردیبهشت به روز 25 اردیبهشت تغییر کرد.
*** وقوع سیلاب در برخی از نقاط استان اصفهان در پی بارندگی های 2 روز اخیر نیز دیگر خبر مورد توجه بود. بارش باران،تگرگ و وزش باد در مناطق پادنا، وردشت، سمیرم، جرقویه سفلی، پشتکوه فریدونشهر و شهرستان های نائین، خور و بیابانک، اردستان، برخوار، گلپایگان، خوانسار، کاشان و آران و بیدگل باعث بروز خسارت به یکهزار و 500 هکتار از باغ ها و سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شد.
*** تشکیل پرونده قضایی برای ۱۲ نفر از نامزدهای انتخاباتی در اصفهان به اتهام تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و کاهش 2.5 درصدی مراجعان نزاع به پزشکی قانونی اصفهان در سال گذشته نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود.
گ/301/6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.