الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** سفر قریب الوقوع روحانی و رئیسی 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری به اصفهان از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود. به گفته برخی از منابع خبری، حسن روحانی روز سه شنبه 19 اردیبهشت و سید ابراهیم رئیسی، روز چهارشنبه 20 اردیبهشت به اصفهان سفر خواهند کرد.
***تکذیب خبر کشته شدن یک آتش نشان در حادثه پالایشگاه قطران زغال سنگ ذوب آهن نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود.برخی منابع خبری عصر شنبه 16 اردیبهشت خبر از حریق در پالایشگاه قطران زغال سنگ اصفهان و شهادت یکی از آتش نشانان در این عملیات دادند اما ساعاتی بعد آتش نشانی کارخانه ذوب آهن با تکذیب این خبر اعلام کرد که هیچ حادثه ای در این کارخانه و پالایشگاه قطران زغال سنگ رخ نداده است.
*** تمدید قرارداد کرانچار با تیم سپاهان اصفهان نیز دیگر خبر محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.باشگاه سپاهان اصفهان قرارداد «زلاتکو کرانچار» را برای دو فصل دیگر در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران تمدید کرد.
*** کارشکنی عربستان در دوحه در زمان ورود تیم ذوب آهن نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. تیم ذوب آهن اصفهان که برای برگزاری آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا مقابل الاهلی عربستان به دوحه قطر بعنوان برگزارکننده بی طرف سفر کرده است، با کارشکنی سعودی ها روبرو شد. در حالی که طبق قانون مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا؛‌ تیم میزبان باید برای تیم میهمان، اتوبوس، ماشین سواری و ماشین باربری تدارک ببیند، اما کاروان تیم ذوب آهن برغم اعلام قبلی زمان ورودش به فدراسیون قطر و باشگاه الاهلی، در بدو ورود به فرودگاه با کارشکنی سعودی ها روبرو و بدلیل مهیا نشدن وسیله نقلیه برای عزیمت به هتل، به مدت سه ساعات در فرودگاه سرگردان شد.
*** بارش تگرگ در سمیرم، سیلاب در خور و بیابانک و شکسته شدن شاخه درختان و سقوط آنها بر روی خودروها بدنبال وزش باد شدید در اصفهان نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه در شبکه ها بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی اصفهان:
*** حذف بخش هایی از فیلم مستند تبلیغاتی حسن روحانی در تلویزیون نیز از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. به گفته برخی منابع خبری، بخش هایی از فیلم مستند تبلیغاتی حسن روحانی که روز شنبه از شبکه یک پخش شد،حذف شده که این بخش ها بیشتر مربوط به حضور روحانی در برنامه های دانشجویی بوده است.به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات روحانی، فایل بدون سانسور این فیلم در پایگاه اطلاع رسانی این ستاد به نشانی rouhani96.ir قرار گرفته است. بر اساس نظر ستاد نظارت بر تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، بخش‌هایی از مستند انتخاباتی «رییس‌جمهور روحانی» سانسور شده است.
*** تورم 100 درصدی با افزایش یارانه ها نیز دیگر خبر مورد توجه بود. رئیس کل بانک مرکزی ایران گفته است که وعده پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی در صورت اجرا تورم ۵۰ تا۱۰۰ درصدی ایجاد می کند. ولی الله سیف افزود: شاید بتوانند با چاپ اسکناس این وعده خود را عملیاتی کنند،ولی باید منتظر تورم۵۰ تا۱۰۰ درصدی و کاهش شدید قدرت خرید مردم نیز باشند.
گ/301/6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.