به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمصطفی علوی با بیان اینکه گازرسانی به واحدهای صنعتی فاقد گاز موجب صرفه جویی بیش از 3 میلیون تن سوخت مایع می شود گفت: این امر علاوه بر کمک به تولید و اشتغال استان ، در کاهش آلودگی و صیانت از محیط زیست نیز نقش تعیین کننده ای دارد.

وی، خاطر نشان ساخت: برای گازرسانی به صنایع ، لیست یک هزار و 630 واحد صنعتی فاقد گاز ازشرکت پخش فرآورده های نفتی استان دریافت گردیده و هزینه تقریبی آن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح که با مشارکت متقاضیان و تامین بخشی از هزینه های آن توسط دولت اجرایی خواهد شد، متناسب با میزان جایگزینی گاز طبیعی تا سقف 240میلیون تومان، هزینه ها توسط شرکت قابل پرداخت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: در حال حاضر بیش از 8 هزار و 340 واحد صنعتی در سطح استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

 علوی، با اشاره به اجرای بیش از 24 هزار و 900 کیلومتر شبکه و نصب یک میلیون و 2200 انشعاب در سطح استان بیان داشت: گاز رسانی در استان اصفهان به مرز صد درصد رسیده و از ۱۰۷ شهر استان ۱۰۳ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی، با بیان اینکه سالانه حدود۲۵۰ میلیارد مترمکعب گاز در کشور انتقال داده می شود که 8 درصد آن معادل سالانه حدود ۲۰ میلیارد مترمکعب در سطح این استان مصرف می شود گفت: اصفهان پس از تهران دومین استان پرمصرف گاز طبیعی کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد از خانوارهای استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند؛ ۹۹٫۶ درصد از خانوارهای شهری روزانه هر خانوار بطور متوسط ۶٫۴ مترمکعب و ۹۵ درصد از خانوارهای روستایی روزانه ۶٫۸ متر مکعب بطور متوسط گاز مصرف می کنند.

وی، با انتقاد از میزان مصرف بالای گاز خاطر نشان ساخت: کمک رسانه ها و ترویج مصرف بهینه گاز طبیعی می تواند بخشی موجب اصلاح فرهنگ جامعه گردد.

مهندس علوی تصریح کرد: در مجموع ۴۴درصد از گاز استان در بخش صنعت، ۳۳درصد در بخش نیروگاهی، ۱۸درصد در بخش خانگی، ۳درصد در حمل و نقل و ۲ درصد در بخش تجاری مصرف می شود.

وی، با اشاره به تلاش این شرکت برای گازرسانی به 4 شهر؛ خور، جندق، فرخی و انارک و تعدادی از روستاهای منطقه خور و بیابانک به دلیل دوری از خطوط لوله گاز، شرایط گازرسانی را نداشتند، گفت:از طریق CNG و طرح و مادر به دختر این مناطق با فشرده سازی گاز در ایستگاه های مادر و انتقال آن از طریق تانکرهای مخصوص به شش ایستگاه دختر، صورت می پذیرد و سپس از طریق شبکه لوله گاز در اختیار مشترکین قرار می گیرد. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: برای اجرای این طرح 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا دهه فجر سال 96، به بهره برداری برسد.

علوی، با بیان اینکه در کل استان در مجموع یکهزار و ۴۴۸ روستا مشمول گاز رسانی است، گفت: از این تعداد تاکنون یکهزار و ۳۳۷ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بهره برداری از ایستگاه CGS شرق اصفهان با هزینه بالغ بر 40 میلیارد ریال و بهره برداری از خط انتقال گاز شرق با هزینه ای بالغ بر ۳۳0 میلیارد ریال را از دیگر برنامه های شرکت گاز استان در سال گذشته عنوان کرد. به گفته علوی، بهره برداری از سه ایستگاه و آغاز عملیات اجرایی پنج ایستگاه تقلیل فشار در طرح جامع نجف آباد، احداث ایستگاه تقلیل فشار و ایجاد پست امداد گازبانی و گازرسانی به فاز ۳ شهرک صنعتی رازی در شهرضا و گاز رسانی به شهرک صنعتی چادگان و روستای دستگرد اردستان از دیگر برنامه های شرکت گاز در استان اصفهان بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته همچنین ساخت ادارات گاز نوش آباد، محمد آباد، جرقویه، رزوه و توابع شهرستان چادگان آغاز و ساختمان های اداری گاز در شهرهای نیک آباد بهره برداری و چند ساختمان این شرکت در شهرستان های آران و بیدگل؛ گلپایگان و نجف آباد تعمیر و تجهیز شد.

وی اضافه کرد: برخی صنایع بویژه صنایع عمده استان که مصرف گاز آنها معادل میزان مصرف گاز شهرستان اصفهان است، بدهی معوق زیادی به شرکت دارند که عدم وصول این مطالبات، توسعه گازرسانی در سایر صنایع و بخش ها را به مشکل مواجه می کند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639667
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.