به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از سیدمصطفی علوی افزود : گاز رسانی به واحدهای صنعتی بدون گاز موجب صرفه جویی بیش از سه میلیون تن سوخت مایع می شود.
وی تاکید کرد: این امر علاوه بر کمک به تولید و اشتغال استان در کاهش آلودگی و صیانت از محیط زیست نیز نقش تعیین کننده ای دارد.
وی خاطر نشان کرد: برای گازرسانی به صنایع، فهرست یک هزار و 630 واحد صنعتی فاقد گاز از شرکت پخش فرآورده های نفتی استان دریافت و هزینه تقریبی آن برآورد شده است.
علوی اضافه کرد: در این طرح که با مشارکت متقاضیان و تامین بخشی از هزینه های آن توسط دولت اجرایی خواهد شد، متناسب با میزان جایگزینی گاز طبیعی تا سقف 240میلیون تومان هزینه ها توسط شرکت قابل پرداخت است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از هشت هزار و 340 واحد صنعتی در سطح استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.
علوی با اشاره به اجرای بیش از 24 هزار و 900 کیلومتر شبکه و نصب یک میلیون و 2 هزار انشعاب در سطح استان افزود: گاز رسانی در استان اصفهان به مرز صد درصد رسیده و از 107 شهر استان 103 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 250 میلیارد متر مکعب گاز در کشور انتقال داده می شود که هشت درصد آن معادل سالانه حدود 20 میلیارد مترمکعب در سطح این استان مصرف می شود، گفت: اصفهان پس از تهران دومین استان پرمصرف گاز طبیعی کشور است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: 99 درصد از خانوارهای استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند.
به گفته وی 99.6 درصد از خانوارهای شهری روزانه هر خانوار بطور متوسط 6.4 مترمکعب و 95 درصد از خانوارهای روستایی روزانه 6.8 متر مکعب گاز مصرف می کنند.
وی با انتقاد از میزان مصرف بالای گاز خاطر نشان کرد: کمک رسانه ها و ترویج مصرف بهینه گاز طبیعی می تواند بخشی موجب اصلاح فرهنگ جامعه شود.
وی با اشاره به تلاش این شرکت برای گازرسانی به چهار شهر؛ خور، جندق، فرخی و انارک و تعدادی از روستاهای منطقه خور و بیابانک، تصریح کرد: این مناطق به دلیل دوری از خطوط لوله گاز، شرایط گازرسانی را نداشتند.
وی اضافه کرد: گاز رسانی به این مناطق از طریق سی ان جی (CNG) و طرح و مادر به دختر با فشرده سازی گاز در ایستگاه های مادر و انتقال آن از طریق تانکرهای مخصوص به 6 ایستگاه دختر، صورت می گیرد و سپس از طریق شبکه لوله گاز در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: برای اجرای این طرح 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا دهه فجر سال 96، به بهره برداری برسد .
علوی با بیان اینکه در کل استان یکهزار و 448 روستا مشمول گاز رسانی است، گفت: از این تعداد تاکنون یکهزار و 337 روستا از گاز برخوردار شده اند.
وی همچنین گفت: برخی صنایع بویژه صنایع عمده استان که مصرف گاز آنها معادل میزان مصرف گاز شهرستان اصفهان است، بدهی معوق زیادی به شرکت دارند که عدم وصول این مطالبه ها، توسعه گازرسانی در سایر صنایع و بخش ها را با مشکل مواجه می کند.
44 درصد از گاز استان اصفهان در بخش صنعت، 33 درصد در بخش نیروگاهی، 18درصد در بخش خانگی، سه درصد در حمل و نقل و 2 درصد در بخش تجاری مصرف می شود.
د/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.