شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده‌هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم بهره برداری از سامانه اتوبوس تندرو اصفهان و خط میدان امام علی(ع) تا پایان شهدای ارغوانیه همراه با خط 22 خیابان ابوریحان کوی ولی عصر و 30 دستگاه اتوبوس تندرو که در قالب پنجاه و هفتمین هفته از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح شهرداری اصفهان صورت می گرفت، اظهار کرد: قول داده بودیم ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان را جوان کرده و متوسط عمر این ناوگان که حدود 9 سال است را به 4 تا پنج سال کاهش دهیم که این وعده هم اکنون در حال محقق شدن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته همچنین قول خریداری 800 دستگاه اتوبوس یورو 4 و یورو 5 را داده بودیم، افزود: خوشبختانه 200 دستگاه از این اتوبوس ها سال گذشته به شهر اصفهان اضافه شد و در سال جاری نیز سایر اتوبوس های باقی مانده به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوس ها را در مناطق کمتر برخوردار شهر اصفهان اضافه می کنیم، افزود:سامانه اتوبوس های تندرو از میدان امام علی(ع) تا پایانه ارغوانیه با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال که نخستین خط هوشمند بی آر تی نیز محسوب می شود در پنجاه و هفتمین هفته از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح شهرداری اصفهان با 60 دستگاه اتوبوس و فاصله زمانی سه تا پنج دقیقه راه اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه در فاز نخست این خط 19 ایستگاه تعبیه شده است، ادامه داد: فاز دوم خط سامانه تندرو نیز از میدان امام علی(ع) آغاز و با عبور از خیابان های عبدالرزاق، مسجدسید و صمدیه به دانشگاه پیام نور ختم می شود.

جمالی نژاد با اشاره به جزئیات هزینه احداث فاز اول خط گفت: تاکنون برای مسیرسازی خط  70 میلیارد ریال، برای آسفالت 48 میلیارد، برای احداث ایستگاههای خط 30  میلیارد ریال، برای پل احداث پل عابر پیاده 30 میلیارد ریال، برای دوربین های ترافیکی 12 میلیارد و برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: با راه اندازی شبکه بی آر تی، شبکه قطار شهری و شبکه تراموا که در حال مطالعه است روان‌سازی بسیار مناسبی را در شهر اصفهان شاهد خواهیم بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال فراهم ساختن زیرساخت ها هستیم تا شهروندان عزیز کمتر از وسایل نقلیه استفاده کنند، گفت: اگر قرار باشد تمام زیرساخت ها و وسایل حمل و نقل عمومی فراهم شود و در کنار آن بازهم شهروندان از خودورهای شخصی استفاده کنند آلودگی هوا سرجایش باقی مانده و ناوگان حمل و نقل عمومی بلا استفاده خواهد ماند.

وی با بیان اینکه شبکه بی آر تی دسترسی برای شهروندان را تا شعاع 500 متری برای هر شهروند در آینده ای نزدیک فراهم می‌کند، ابراز داشت: در مسیر خط اول هوشمند تندرو نرده‌گذاری نشده است، چرا که در نظر داریم از طریق دوربین های ترافیکی نصب شده در مسیر، فرهنگ ترافیکی شهروندان را ارتقا دهیم.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است.

وی با بیان اینکه به عهد خود با مردم پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود غیرقابل باور بودن برای برخی‌ها به زودی وعده تکمیل فاز سوم قطار شهری نیز محقق می‌شود و مترو اصفهان از اواخر خرداد یا اوایل تیرماه به میدان آزادی می رسد.

شهردار اصفهان در خصوص برنامه‌های پویش مردمی ترافیک، گفت: پویش مردمی ترافیک فقط به سه‌شنبه های بدون خودرو محدود نمی‌شود و قرار است پویش یکشنبه های با اتوبوس را نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.