به گزارش ایرنا، مهدی طغایی روز چهارشنبه در نشست مجمع بسیج استان اصفهان گفت: کارهای بسیاری در زمینه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است ولی این اقدامات بصورت پراکنده، موازی و بی برنامه بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه بخوبی از ظرفیت بسیج اقشار مختلف در این زمینه استفاده نشده است و از همین رو باید قرارگاهی در بین بسیج اقشار مختلف به منظور فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شود.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: بی شک فرهنگ سازی در این زمینه موجب اجرایی شدن مباحث اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در وضعیت امروزی فرهنگ اقتصادی هیچ یک از آموزه های اقتصادی مبتنی بر دین از جمله انفاق، خمس، زکات، مبارزه با اسراف، قناعت و امثال آن در هیچ مرکز دانش اموزی یا دانشگاهی تدریس نمی شود.
طغایی اضافه کرد، وظیفه بسیج است که این رسالت بر زمین مانده را به دوش گیرد و با بهره گیری از ظرفیت مویرگی بسیج در قشرهای مختلف این وظیفه را انجام دهد.
وی تاکید کرد: گفتمان سازی و مطالبه گری از حاکمیت، نخبگان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در حوزه اقتصاد مقاومتی دو رسالت این قرارگاه فرهنگی است.
رییس کارگروه اقتصاد مقاومتی مجمع بسیج استان اصفهان افزود: تقویت روحیه جهادی، تقویت خلاقیت، تقویت عناصر دانشگاهی فعال در حوزه اخلاق اقتصادی، تقویت مبارزه با فساد و ترویج فرهنگ کار جمعی از مهمترین اهداف این قرارگاه است.
وی اضافه کرد: این قرارگاه تلاش می کند در حوزه فرهنگ عمومی، فرهنگ حرفه ای، فرهنگ سازمانی و فرهنگ نخبگانی فعالیت آموزشی و فرهنگ سازی داشته باشد.
این استاد اقتصاد تاکید کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان و مجموعه های مالی در این عرصه فعال بوده اند و توانسته اند در حوزه مالی متناسب با گرایش خود فرهنگ سازی داشته باشند.
وی تاکید کرد: هیچ پیشرفتی بدون فرهنگ سازی امکان پذیر نیست.
همچنین معاون بسیج دانشجویی اصفهان در این اجلاسیه گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن از سال 95 فعالیت خود را در چهار حوزه گفتمان سازی و فرهنگ سازی، مطالبه گری، حل تخصصی مسائل اقتصادی موجود و هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگ اقتصادی دنبال کرده است.
محمد جواد نادرالاصل افزود: در حوزه فرهنگ سازی در زمینه خرید کالای ایرانی در بسیاری از دانشگاههای استان به صورت حضوری با دانشجویان گفتگو شده است و تا کنون دوهزار دانشجو آموزش دیده اند.
وی اضافه کرد: متاسفانه به مردم ایران القاء شده است که کالای خارجی یعنی بهترین کالا، حتی اگر در ایران بهترین نوع این کالا تولید شود.
معاون بسیج دانشجویی به فعالیت های این قرارگاه در حوزه مطالبه گری، اشاره کرد و افزود: در این عرصه فعالیت های گسترده ای از جمله دیدار با نمایندگان مجلس انجام شد که ممنوعیت ورود 86 قلم کالای خارجی را به همراه داشت.
وی به فعالیت های این این قرارگاه در حوزه حل تخصصی مساله اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسائل موجود در حوزه اتلاف منابع، تبخیر 70درصدی منابع آبی است که در برخی کشورهای پیشرفته سدهای زیر زمینی را به این منظور ایجاد کرده اند که در واقع شبیه قنات های قدیمی ایران است.
اجلاس بسیج استان با هدف بررسی طرح های اقشار مختلف بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی روز پنجشنبه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان برگزار شد.
در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی از توانمندیها و تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیجیان استان اصفهان راه اندازی شد./7134/ گ/ حبرنگار: محمد کامران ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.