به گزارش ایرنا، عبدالرضا رئیسی عصر روز پنجشنبه در جشن گرامیداشت مقام معلم در سالن ورزشی ارشاد اردستان افزود: طی سال های اخیر طرح های مختلفی در راستای ایجاد شادابی و نشاط در بین دانش آموزان درواحدهای آموزشی اجرا شده است.
وی با بیان این که المپیاد درون مدرسه ای از جمله این طرح هاست تصریح کرد: طرح حیات پویا و آموزش و تشویق به فعالیت و برنامه های قرآنی و فرهنگی نیز اجرا می شود.
معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره کل آموزش پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: تلاش شده با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی ، تفریحی و آموزشی زمینه حضور و رغبت بیشتر دانش آموزان در مدرسه ها فراهم شود.
رئیسی با اشاره به وجود پژوهش سرا در سطح استان گفت: در سال 92 تعداد 20 پژوهش سرا در استان وجود داشت که با تلاش دولت اکنون 39 پژوهش سرا فعال هستند.
وی افزود: استان اصفهان در جشنواره جابر بن حیان رشد 53 درصدی داشته و درآزمون سراسری سال گذشته دانشگاه ها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون اداره کل آموزش پرورش استان اصفهان همچنین به ایجاد کلنیک تخصصی پزشکی و دندانپزشکی فرهنگیان اشاره و افزود: این کلنیک در سطح کشورنمونه و بی سابقه است.
رئیسی گفت: راه اندازی مرکز نوید ویژه بیماران صعب العلاج و معاینه 320 هزار دانش آموز ابتدائی در ارتباط با بهداشت دهان و دندان از اقدام های صورت گرفته در سطح مدرسه های استان است.
وی از آموزش و تربیت سفیران سلامت در واحدهای آموزشی خبر داد و افزود: طرح های مختلفی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدرسه های استان اجرا شده است.
فرماندار اردستان نیز در این مراسم گفت: جامعه فرهنگیان در سال های اخیر درنهضت تحول و توسعه جامعه نقش موثری ایفا کرده اند.
علیرضا غیور افزود: توجه دولت تدبیر و امید به بخش آموزش و پرورش موجب شده توسعه و عدالت آموزشی و بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار امیدواری کرد با ادامه کار دولت هر روز شاهد ارتقاء کمی و کیفی در بخش آموزش و پرورش و سطح زندگی معلمان باشیم.
در این جشن از مدیران و معلمان برتر استانی ، منطقه ای و واحدهای آموزشی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
شهرستان اردستان دارای 500 نفر فرهنگی شاغل، 700 نفر بازنشسته، 4 هزار و 200 نفر دانش آموز و 63 مدرسه در 118 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.