به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' علی اکبر صافی ' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سومین المپیاد مبلغان دینی مسلط به زبان های خارجی که اواخر امسال برگزار خواهد شد در رشته های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، چینی و فرانسوی برگزار خواهد شد.
وی بااشاره به اینکه برترین های دومین دوره این المپیاد شب گذشته معرفی شدند، اضافه کرد: دومین المپیاد مبلغان دینی مسلط به زبان های خارجی در دو رشته زبان انگلیسی و عربی برگزار شد.
معاون آموزشی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: مرکز آموزش زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان فعالیت خود را از 2 دهه گذشته در رشته های زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی آغاز کرد.
وی افزود: زبان آلمانی نیز به تازگی به شمار رشته های این مرکز اضافه شده است .
حجت الاسلام صافی افزود: 221 طلبه هم اکنون مشغول فراگیری زبان های خارجی در رشته های یاد هستند.
معاون آموزشی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه موسسه آموزش مجتهده امین ویژه بانوان نیز از سال 71 فعالیت خود را زیر نظر مدیریت حوزه علمیه اصفهان آغاز کرد، گفت: یک هزار و 275 طلبه خواهر در این موسسه مشغول تحصیل هستند .
وی با اشاره به اینکه از سال 87 دوره های سطح سه و چهار در موسسه مجتهده امین برگزار شده است، افزود: تاکنون 20 دوره سطح سه در گرایش های کلام اسلامی، امامت، مهدویت و تاریخ اسلام در این مرکز برگزار شده است.
حجت الاسلام صافی اضافه کرد: یک هزار و 225 طلبه خواهر سطح 2 حوزه را در موسسه مجتهده امین فراگرفته اند و 265 نفر نیز در دوره های سطح سه و چهار را فراگرفته و یا در حال تحصیلند.
وی با اشاره به اینکه واحد زبان موسسه مجتهده امین نیز زیر نظر واحد زبان های خارجی تبلیغات اسلامی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: 43 نفر از طلاب خواهر در رشته زبان انگلیسی، 36 نفر در رشته زبان عربی ، پنج نفر در رشته زبان فرانسه، 6 نفر در رشته زبان آلمان، و 10 نفر در رشته تربیت معلم عربی مشغول تحصیل هستند.
معاون آموزشی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه 9 گروه آموزشی در این دفتر تشکیل شده است، گفت: از این تعداد، گروه های آموزشی ' معارف قرآن' ، ' تبلیغ' ، ' ادیان '، ' فلسفه و کلام' ، ' حکمت اسلامی ویژه خواهران' ، ' اخلاق و تربیت اسلامی ' و ' فقه و اصول ' فعال هستند.
وی همچنین از راه اندازی پردیس دانشگاه باقرالعلوم در اصفهان در سال گذشته خبر داد و گفت: این پردیس در رشته های جامعه شناسی و تاریخ اسلام اقدام به جذب دانشجو کرده است و 90 دانشجو در سال تحصیلی 96- 95 در این پردیش مغول تحصیل هستند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.