به گزارش ایرنا، فضل الله صلواتی چهارشنبه شب در مراسم نکوداشت مرحوم استاد ثقفیان از پیشکسوتان عرصه خبر، افزود: خبرنگاران با آگاهی از جزئیات رویدادها و اتفاقات جامعه، زمینه پیشرفت کشور را فراهم و برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران از کمترین امکانات رفاهی و معیشتی برخوردارند، افزود: خبرنگاران مظلوم ترین افراد جامعه هستند و متانت و شخصیت خبرنگاران مانع بروز و آشکار شدن محدودیت های مادی زندگی آنها شده است.
اولین فرماندار اصفهان پس از انقلاب و از پیشکسوتان عرصه خبر، در عین حال تصریح کرد: مشقات حرفه خبرنگاری و محدودیت های مادی این حرفه، به دلیل روحیه بلند و جوانمردی این قشر، رسالت مهم و خطیر آنها را تحت تاثیر قرار نداده است.
وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم ثقفیان، گفت: این پیشکسوت عرصه خبر تا پایان عمر عاشقانه و خالصانه در این عرصه تلاش کرد و در مدت مسئولیت خود به عنوان دبیر انجمن صنفی خبرنگاران اصفهان، با دلسوزی امور این انجمن را زیر نظر داشت.
همچنین دبیر سابق انجمن خبرنگاران اصفهان از شادروان ثقفیان بعنوان استاد اخلاق نامبرد و افزود: ویژگی حُسن خُلق و حُسن ظَن در این پیشکسوت عرصه خبر برجسته بود و بسیاری از خبرنگاران محشور و همکلام با ایشان، نکات اخلاقی زیادی را از ایشان فرا گرفتند.
منصور گلناری، اعتماد به نفس، صداقت و احترام به دیگران از ویژگی های دیگر شادروان ثقفیان بیان کرد و گفت: ایشان معتقد بود خبرنگار، مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و همواره باید در انتشار مطالب خود، حقوق دیگران در نظر گیرد و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهد.
مراسم نکوداشت زنده یاد استاد محمدرضا ثقفیان، رئیس اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان و از پیشکسوتان خبر در این استان، عصر روز چهارشنبه به همت انجمن صنفی روزنامه نگاران در استان با حضور خانواده و جمعی از همکارانش در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.
محمدرضا ثقفیان 18 فروردین امسال بر اثر سکته مغزی در خارج از کشور درگذشت.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.