به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه این المپیاد علمی که در دو رشته زبان عربی و انگلیسی برگزار شده است، 10 نفر از مبلغان دینی مسلط به زبان های یاد شده معرفی و از آنها تقدیر شد.
در رشته زبان عربی این المپیاد به ترتیب ' محمد باقر اسدی ' از زنجان، ' وحید یحیایی ' از شاهرود، ' محمد ابراهیم اخوان دردشتی ' از اصفهان ، ' اصغر کدخدایی ' از اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین ' حمیدرضا غریب رضا ' از اهواز رتبه های اول تا پنجم را به دست آوردند.
همچنین در رشته زبان انگلیسی به ترتیب حجت الاسلام و المسلمین ' مصطفی رستگار ' از کرمانشاه ، ' سید مهدی یار احمدیان ' از اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین ' احسان احمدی ' از تهران، حجت الاسلام و المسلمین ' محمد تاجیک ' از شهر ری و حجت الاسلام و المسلمین ' سید محمد حسینی راغب از البرز عنوان های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
به نفرات اول تا پنجم این المپیاد به ترتیب با اهدای سه سکه بهار آزادی، 2 سکه بهارآزادی، یک سکه بهارآزادی، 600 هزار تومان و 500 هزار تومان به همراه لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه المپیاد علمی مبلغان مسلط به زبان های خارجی با 221 شرکت کننده و در سه مرحله برگزار شده است، افزود: مرحله اول بصورت اینترنتی ، مرحله دوم بصورت کتبی و مرحله سوم بصورت مصاحبه برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ' علی اکبر صافی اصفهانی'، افزود: 153 نفر به مرحله اول، 139 نفر به مرحله دوم و 48 نفر به مرحله سوم راه یافتند که در نهایت 10 نفر با کسب امتیازهای لازم در رشته های عربی و انگلیسی به عنوان برترین ها معرفی شدند.
وی افزود: این المپیاد با همکاری دانشگاه باقرالعلوم (ع) ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل البیت (ع) ، انجمن علمی ترجمه و زبان های خارجی حوزه علمیه و معاونت بین الملل حوزه علمیه برگزار شد.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: 48 نفر راه یافته به مرحله نهایی این المپیاد برای همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به این سازمان معرفی خواهند شد.
مرکز آموزش زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان فعالیت خود را از سال 76 خود را آغاز کرد و در حال حاضر 221 طلبه مشغول فراگیری 6 زبان از جمله عربی ، انگلیسی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی و آلمانی در این مرکز هستند.
2093 ** خبرنگار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.