*** گردهمایی مدیران صندوق های قرض الحسنه استان اصفهان با حضور مسئولان استان و مدیران سازمان اقتصاد اسلامی ایران در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.
شعبه سازمان اقتصاد اسلامی ایران در تاریخ 31 شهریورماه سال 1394 در شهر اصفهان شروع به کارکرد. استان اصفهان مرکز فعالیت انبوهی از صندوق های قرض الحسنه می باشد.
سازمان اقتصاد اسلامی ایران به عنوان یک نهاد غیر انتفاعی در پایه گذاری صندوق قرض الحسنه در اقصی نقاط کشور فعالیت داشته و آنها را با کمک مالی بدون اخذ کارمزد و راهنمائی و ساماندهی امورشان برای یاری رساندن به محرومان مجهز کرده است.

*** آیین تجلیل از کارگران ورزشکار و مدال آوران مسابقات کشوری همچنین حامیان ورزش کارگری استان اصفهان با حضور مقامات کشوری و استانی بمناسبت روز گرامیداشت مقام کارگر در سالن چندمنظوره مجموعه فرهنگی ورزشی شماره 2 کارگران اصفهان برپا می شود.

*** دومین کارگاه آموزش مربیان باشگاه های کتابخوانی با حضور کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هنرستان موسیقی اصفهان تشکیل می شود.
تشکیل باشگاه‌های کوچک کتابخوانی، طرحی است که در جهت کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو، تقویت مهارت استدلال و افزایش قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
به گفته مدیر کل مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در طرح باشگاه های کتابخوانی، کودکان فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را یاد گرفته و در کنار هم تمرین می کنند، کتاب می خرند و آنها را با هم تعویض می کنند و با حفظ احترام متقابل به نقد و نظر یکدیگر گوش می دهند.
باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، ترویج نهادسازی و گسترش مشارکت مردمی در قالب نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ است زیرا توسط شهروندان علاقمند تشکیل شده و مستقل از دولت مدیریت می شود.

*** اولین مجمع عمومی بسیج استان با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران در ستاد سپاه صاحب الزمان تشکیل می شود.

*** آزمون پذیرش دستیاری در دانشکده پشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.
در این دوره از آزمون تعداد کل داوطلبان یک هزار و 117 نفر که از این تعداد 601 نفر شرکت کننده زن و 516 نفر شرکت کننده مرد حضور دارد.

*** کارگاه های مشورتی تدوین راهبرد کشوری برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی با حضور 30 نفر از نمایندگان سازمان ملل در ایران و اصفهان طی دو روز به میزبانی شرکت آب منطقه ای در سالن کنفرانس این شرکت برگزار می شود.
برنامه توسعه ملل متحد تلاش‌های جهانی و ملی را برای رسیدن به هدف‌های توسعه هزاره هماهنگ می‌کند و بر ظرفیت‌سازی و توانمندی کشورها در جهت دستیابی به اهداف توسعه هزاره، تقویت حکومت دمکراتیک، بهبود برنامه‌های اقتصادی، مدیریت بلایای طبیعی، آموزش راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، حفظ محیط زیست، انرژی و مقابله با بحران‌ها و بازسازی و اصلاح تمرکز دارد.
برنامه توسعه ملل متحد با ارائه راهکارهای بومی برای مقابله با چالش‌های جهانی و ملی به دور از ملاحظات و پیش شرط‌های کشورهای ارائه‌دهنده کمک‌های توسعه‌ای می‌تواند نقش مهمی در حفظ و پایداری محیط زیست داشته باشد.
برنامه توسعه ملل متحد به‌عنوان شبکه جهانی توسعه سازمان ملل، با ارائه الگوها، تکنولوژی و برنامه‌های آموزشی، توانمندی کشورها را در راستای دستیابی به اهداف توسعه هزاره، بهبود برنامه‌های اقتصادی، مدیریت بلایای طبیعی و حفظ محیط زیست تقویت می‌کند.

*** نهمین نمایشگاه مبلمان شهری، فضای سبز و خدمات شهری و ششمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در محل نمایشگاه های استان واقع در پل شهرستان افتتاح می شود.
در این دوره 114 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، البرز، کرمان، همدان، مازندران و آذربایجان شرقی در بیش از 9 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی به ارایه محصولات و دستاوردهای خود می پردازند.
نمایشگاه از ساعت 16 الی 22، چهاردهم تا هجدهم اردیبهشت ماه پذیرای عموم بازدیدکنندگان بوده و از ساعت 9 تا 12 صبح روز 15 اردیبهشت ماه ویژه بازدید متخصصان در نظر گرفته شده است.

****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
گ/7153 ** خبرنگار: هُدا استکی** محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.