به گزارش ایرنا، آیت الله العظمی حسین مظاهری، در همایش تجلیل از اساتید حوزه های علمیه اصفهان افزود: از زمان امام صادق(ع) روحانیت افتخار داشته مفاهیم دینی و جایگاه و نقش روحانیت را از نسلی به نسل دیگر تا به امروز انتقال دهد.
وی بیان کرد: روحانیون انبیاء تبلیغی هستند که آموزه های دین اسلام را از نسل ها به نسل های مختلف انتقال می دهند و با تربیت طلاب زمینه گسترش فرهنگ اسلامی را در جامعه بشری فراهم می سازند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه مدرسان حوزه های علمیه باید از نر علم و عمل افراد شایسته ای را تربیت کنند، تصریح کرد: کسانی که همانند میرزای شیرازی افراد شایسته ای را تربیت و تحویل جامعه می دهند در ثواب اعمال نیکوی آن ها شریک هستند.
وی ادامه داد: اگر مدرس حوزه علمیه قادر به تربیت نیروهای توانمند نباشد و افرادی را تربیت کند که برای اسلام عزیز مضر باشند آنگاه نتایج عمل این طلبه و شاگرد در پرونده استاد نیز به ثبت می رسد.
آیت الله مظاهری در بخشی از سخنان خود به آیه قرآن که اگر یک نفر را زنده کنیم همانند این است که همه انسان ها را زنده کرده ایم و اگر یک نفر را بکشیم همانند این است که همه انسان ها را به قتل رسانده ایم، خاطرنشان کرد: بر اساس تفسیری از امام محمدباقر(ع) پیرامون این آیه اگر مدرسان حوزه های علمیه بگونه ای عمل کنند که یک نفر را تربیت کنند که برای جامعه مایه برکت و خیر و مروج اسلام باشد، اجر این اقدام همانند این است که کل جامعه را زنده کرده باشد..
وی اضافه کرد: نقش تربیت نیروهای توانمند برای فعالیت های علمی و درسی اقدامی موثر اما سنگین است که باید روحانیون نسبت به این نقش خود بسیار توجه کنند و به خوبی انجام وظیفه نمایند.
در این همایش از 12 مدرس نمونه حوزه های علمیه اصفهان در رشته هایی از جمله فقه، اخلاق و اصول تجلیل شد.
500 استاد و مدرس در حوزه های علمیه اصفهان مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: اکبر مهدیزاده ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.