*** سخنان چند روز اخیر رئیس‌ مجلس در واکنش به وعده‌های برخی از نامزدهای انتخابات
متن این سخنان توسط شمار زیادی از کاربران بازنشر شده و اظهارنظر درباره آن همچنان ادامه دارد.
سخنان چند روز اخیر رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، پیرامون وعده های برخی از نامزدهای دوازدهمین دوره از دیگر مباحث مورد توجه مردم در رسانه های مجزای بود.
علی لاریجانی در این ارتباط گفته است: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها را ندارد. رئیس مجلس که در جمع عده‌ای از فرهنگیان در شهر قم صحبت می‌کرد، شرایط کنونی اقتصادی ایران را «بسیار پیچیده» خوانده است.
به گفته وی، سالانه یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال یارانه در ایران داده می‌شود که با توجه به درآمدها و هزینه‌های دولت، افزایش آن امکان‌پذیر نیست؛ چرا که دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.

*** واکنش بیژن زنگنه به اظهارات محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری
این موضوع نیز در کانون توجه شهروندان اصفهانی در فضای مجازی بوده است.
واکنش وزیر نفت به اظهارات قالیباف که گفته بود'به ازای هر میلیون تن افزایش محصولات پتروشیمی، 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم می توان ایجاد کرد'؛ از دیگر موضوهای مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی بوده است.
بیژن زنگنه در واکنش به سخنان قالیباف که گفته بود'به ازای هر میلیون تن افزایش محصولات پتروشیمی، 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم می توان ایجاد کرد'؛ گفت: به نظر می‎رسد که مشاوران ناشی اطراف برخی هستند. این رقم را آقایان از کجا در آورده اند؟ از ابتدای دولت تا کنون 9 میلیون تن محصول پتروشیمی اضافه کرده‌ایم که اگر ضربدر 600 هزار فرصت شغلی مورد ادعای آقایان شود؛ می‎شود 5 میلیون و 400 هزار اشتغال! در حالی که چنین چیزی ممکن نیست.
وی افزود: با هر میلیون تن محصول پتروشیمی، فقط 1100 شغل مستقیم و در مجموع 20 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم می‎توان ایجاد کرد. رقم 600 هزار شغلی که آقایان مدعی هستند، فوق نجومی است و از نجومی هم گذشته است!
به گفته وی، اگر چنین رقمی را صرف استخدام مهندس کنند هم دو برابر ارزش تولیدات محصولات پتروشیمی باید حقوق بدهند! آن هم تازه حقوق حداقلی یک و نیم میلیونی!

*** اظهارنظر معاون هماهنگی اقشار ستاد رییسی درباره قالیباف
این اظهارنظر نیز برای ساعاتی نظر کاربران را به خود معطوف کرده و این روند همچنان ادامه دارد.
جعفر فرجی معاون هماهنگی اقشار ستاد رییسی در اینستاگرامش نوشت: امان از محبت‌های خاله خرسی که ظرفیت قالیباف را برای سومین بار و برای همیشه خواهد سوزاند، رای قالیباف از سال 84 تا الان در نظرسنجی‌ها حول بیست درصد است و هرکاری در طول این سالیان کرد رای منفیش بیشتر شد و این درصد هیچگاه بالا نیامد و نخواهد آمد.
6022/ 6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.