به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شهریار انصاری افزود: به دلیل در پیش بودن انتخابات، هفته گرامیداشت هلال احمر به جای 18 از 13 اردیبهشت آغاز می شود.
وی با تبیین برنامه های هفته گرامیداشت جمعیت هلال احمر در استان اصفهان اضافه کرد: در این هفته به همت داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر استان، کاروان سلامت به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای محروم اعزام می شوند.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: همچنین روز جمعه هفته جاری که مصادف با سومین روز هفته هلال ‌احمر است، طرحی با عنوان « جمعه، ایمان و ایمنی » اجرا می شود.
وی افزود: براساس این طرح، چادرهای سلامت و امدادی هلال ‌احمر در مسیرهای برگزاری نماز جمعه در سراسر استان‌، برپا و خدمات آموزشی و سنجش فشار و قند خون به نمازگزاران ارائه می‌ شود.
دبیر ستاد برگزاری هفته هلال‌احمر در استان با اعلام جزئیات برنامه‌های هفته هلال‌احمر امسال، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدای امدادگر، برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی، تبلیغات محیطی روز جانباز و شهدای امدادگر، کاشت نهال به نام شهدای امدادگر در محوطه اداری و پایگاه‌های امدادی توسط امدادگران، جوانان و داوطلبان و تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های هفته هلال‌احمر در استان اصفهان اعلام کرد.
انصاری، همچنین افتتاح بازارچه خیریه به نفع بیماران نیازمند، برپایی نمایشگاه توانمندی جوانان هلال احمر استان و برگزاری مانور امدادی دانشجویی با مشارکت کانون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.
دبیر ستاد برگزاری هفته هلال احمر استان اصفهان افزود: در این هفته همچنین جشنواره ورزشی، امدادی نونهالان هلال ‌احمر نیز با عنوان «المپیاد جوانه» برای دومین سال در مراکز پیش‌ دبستانی و مهد های کودک استان با هدف آشنایی اعضای کانون غنچه‌ های هلال‌ با تاریخچه و اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب ‌سرخ و هلال‌احمر و شناخت اصول و روش‌های ایمنی و امدادی برگزار می شود.
وی با بیان عناوین روزهای این هفته گفت:«توانبخشی؛ حلقه مکمل زنجیره سلامت»، «امدادگران؛ فرشتگان صلح»، «تولید و اشتغال؛ بالندگی و استقلال»، «داوطلبان؛ خادمان مهرورزی»، «آموزش همگانی؛ راهی به ایران آماده»، «جوانان؛ جویندگان صلح» و «سفیران صلح» عناوین روزهای این هفته است.
18 اردیبهشت مصادف با هشتم ماه ' می ' میلادی روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.
ت/6994 / 2093 * خبرنگار: آرزو فلاح * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.