به گزارش ایرنا، احمد رضوانی سه شنبه شب در نشست اعضای ستادهای 20گانه، هیأت های اجرایی و نظارت شهرستان اصفهان، افزود: برگزاری سه انتخابات بصورت همزمان در این شهرستان، وظیفه دست اندرکاران برگزاری انتخابات این حوزه انتخابیه را نسبت به حوزه های دیگر متمایز کرده است.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان برای انتخاب یک نماینده همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات اولین میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان براساس قانون در هیأت های اجرایی و نظارت انجام شد.
رضوانی با بیان اینکه ما باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را فراهم کنیم، افزود: مردم ما در همه عرصه ها با حضور پرشور و فعال خود از نظام حمایت کرده اند و لایق تکریم و خدمت هستند.
وی افزود: این بار نیز حضور پرشور مردم در انتخابات، با ایجاد حماسه ای دیگر، نظام و کشور را بیمه خواهد کرد.
فرماندار اصفهان با اشاره به امنیت خوب و پایدار حاکم بر کشور، گفت: باتوجه به توطئه و ناامنی های حاکم بر منطقه، کشور مان به برکت تلاش مسئولان نظام، نیروهای نظامی و امنیتی و دولتمردان و عنایت حضرت ولیعصر (عج)، جزیره ای امن و آرام در بین دیگر کشورهاست.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای رعایت قانون در انتخابات، افزود: روند اجرای انتخابات باید با بی طرفی کامل و به دور از هرگونه نگرش سیاسی و جناحی انجام شود و در این راستا دست اندرکاران برگزاری انتخابات، قانونگرایی و حرکت بر محور قانون را در اولویت قرار دهند.
فرماندار اصفهان بر لزوم همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی در برگزاری انتخابات، تأکید کرد و گفت: 29 اردیبهشت با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در اصفهان خواهیم بود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات میاندوره ای مجلس دهم و ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در دوره چهارم 21 عضو تعیین شد که طبق مصوبه مجلس، تعداد اعضای اصلی شورای شهر اصفهان در دوره پنجم 13 نفر خواهد بود.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.