به گزارش ایرنا، دکتر ولی الله میرخانی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دوازدهمین سمینار 2 سالانه الکتروشیمی ایران در دانشگاه اصفهان افزود: در سه سال گذشته تا کنون دوره های مشترک آموزشی دانشگاه اصفهان با دانشگاه های خارجی 150 درصد و تعداد طرح های آموزشی و پژوهشی مشترک استادان 233 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در سه سال گذشته، گسترش روابط بین المللی را با توجه به فرصت فراهم شده در پسابرجام در دستورکارخود قرار داده است، اظهار کرد: ما موفقیت های خوبی در این زمینه به دست آوردیم به طوریکه میزان تبادل دانشجو با دانشگاه های خارجی 132 درصد و تعداد فرصت های تحیقاتی خارج از کشور برای دانشجویان و استادان 150 درصد رشد داشته است.
میرخانی با اشاره به رشد 18 درصدی مقاله های مشترک با دانشگاه های خارج دراین مدت، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان در تلاش است تا از ظرفیت موجود در آن سوی مرزها برای افزایش توانایی علمی و فناوری و در جهت اقتصاد مقاومتی استفاده کند نه اینکه بخواهیم وارد کننده باشیم.
وی دانشگاه اصفهان را جزو دانشگاه های جامع و برتر کشور خواند و گفت: تعداد کل رشته های این دانشگاه 365 رشته است که در دولت یازدهم 15 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه از 15 هزار دانشجوی دانشگاه اصفهان حدود 50 درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، افزود: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه 650 تن هستند که نسبت به سه سال گذشته رشد هفت درصدی داشتیم.
وی همچنین نسبت تعداد دانشجو به استاد را در دانشگاه اصفهان 21 خواند و تاکید کرد: این نسبت در مقایسه با بسیاری از دانشگاه ها که بین 30 تا 35 است، بسیار مناسب است.
وی استاندارد نسبت دانشجو به استاد را 18 اعلام کرد.
میرخانی همچنین با بیان اینکه در این مدت تعداد مقاله های بین المللی دانشگاه رشد کمی نداشته است، اظهار کرد: اما مقاله ها از رشد کیفی خوبی برخوردار بوده و با انتشار مقاله های بی کیفیت در نشریه های نامعتبر مقابله شده است.
وی ادامه داد: از طرفی رشد مقاله های جزو 10 درصد مقاله های برتر دنیا 42 درصد رشته داشته است.
معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد 81 درصدی بودجه این دانشگاه در سه سال گذشته گفت: ما نسبت به بقیه دانشگاه ها بالاترین رشد را در این زمینه داشته ایم.
میرخانی ادامه داد: بودجه تملک دارایی دانشگاه اصفهان 65 درصد و درآمد اختصاصی 191 درصد رشد داشته است.
دوازدهمین سمینار 2 سالانه الکتروشیمی ایران روز چهارشنبه با حضور پژوهشگران، استادان و دانشجویان در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.
این سمینار علمی با هدف تبادل ‌نظر بین استادان، دانشجویان و صاحبان صنایع درزمینه پیشرفت‌های اخیر الکتروشیمی، آشنایی با توانمندی‌های متخصصان در جهت گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور و تشویق پژوهشگران به کاربردی کردن نتایج حاصل از پژوهش در حوزه‌های مختلف الکتروشیمی به مدت 2 روز تا 14 اردیبهشت ادامه خواهد یافت.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزاردانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب کشور در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.