معاون ستاد حسن روحانی در استان‌اصفهان گفت: پس از رکود فرهنگی دولت نهم و دهم، دولت‌یازدهم فضای جدیدی برای هنرمندان به‌وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رحیم مدنیان در مراسم افتتاحیه ستاد هنرمندان حامی حسن روحانی در استان اصفهان گفت: هنرمند باید در فضایی کار کند که جای تنفس کردن وجود داشته باشد.

وی افزود: در دوران ریاست‌جمهوری و وزارت‌فرهنگ سیدمحمد خاتمی فضای فرهنگی و هنری جهش مثبتی داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی ستاد حسن روحانی در استان اصفهان ادامه داد: دوران دولت هفتم و هشتم به غیر از وضعیت فرهنگی، رشد اقتصادی نیز بسیار قابل قبول و مثبت بود.

مدنیان تصریح کرد: پس از دوران رکود فرهنگی در دولت نهم و دهم، دولت‌یازدهم توانست فضای جدیدی برای هنرمندان به‌وجود بیاورد.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم با توانایی‌هایی که به‌وجود آورد فضا را برای رشد و پیشرفت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه آماده کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی ستاد حسن روحانی در استان اصفهان گفت: سال ۹۲ در زمینه گردشگری تنها ۸۰ هزار نفر از اصفهان دیدن کردند و همان سال ۱۴ میلیون نفر گردشگر به استانبول سفر کردند. با حضور دولت یازدهم تنها در فروردین سال ۹۶ بیش از سال ۹۲ گردشگر به اصفهان آماده است.

مدنیان اظهار کرد: اگر جامعه چیزی را در آینه می‌بیند، هنرمند آن را در خشت‌خام می‌بیند و همین اهمیت باز بودن فضا برای هنرمند را دوچندان می‌کند. هنر هنرمند احساس مسئولیت برای وضعیت و آینده جامعه است.

معاون فرهنگی اجتماعی ستاد حسن روحانی در استان اصفهان گفت: باید به مسئولیت خود عمل کنیم تا افرادی که تحت‌تأثیر افکار غلط هستند برای ما تصمیم نگیرند.

وی افزود: نباید بار دیگر به دام پوپولیست‌ها بیافتیم. پوپولیست جامعه ما را به طرف پرتگاه می‌برد. متاسفانه خطر پوپولیست در ایران بسیار زیاد است. ما ملتی هستیم که پوپولیست را تجربه کرده، آیا باید دوباره این تجربه تلخ را داشته باشد؟

همچنین اکبر خامین، کارگردان و هنرمند اصفهانی نیز گفت: هزینه پیشرفت و رشد فرهنگی اصفهان، خرج تفریح و خوشگذرانی دیگران می‌شود.

وی افزود: اگر درصدی کوچک‌ از یارانه دولت خرج فرهنگ و کتابخوانی می‌شد برای رشد جامعه تأثیرگذارتر بود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: امیدواریم حسن روحانی باز هم به کتاب، فرهنگ، موسیقی و هنر عنایت داشته باشد تا از فقر فرهنگی نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.