یه گزارش ایرنا، فخرالدین دانش آشتیانی روز سه شنبه در ابتدای ورود به استان اصفهان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شهدا و سرداران شهید اصفهان از جمله شهید خرازی ادای احترام کرد.
وزیر آموزش و پرورش سپس در مدرسه بیرجندی اصفهان برای شرکت در آیین 'سپاس معلم' و جمع صمیمانه معلمان و دانش آموزان این مدرسه حاضر شد.
دانش آشتیانی در این مراسم به معلمان توصیه کرد که فضای شادابی و نشاط را برای دانش آموزان فراهم کنند تا آنها از درس خواندن لذت ببرند و شاد و سرزنده بمانند.
تجلیل از 235 مدیر، معلم و معلم یار نمونه استان اصفهان در سالن کوثر اصفهان با حضور مقام عالی وزرات آموزش و پرورش از دیگر برنامه های روز نخست هفته معلم در اصفهان بود.
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم نیز که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، تربیت و پرورش را مقدم بر آموزش دانست و افزود: اصل و اساس آموزش و پرورش، تربیت است هرچند که محتواهای آموزشی نیز اهمیتی خاص دارد.
وی همچنین، توسعه فرهنگی را زیربنای اصلی برنامه های توسعه کشور دانست و افزود: پرداخت هزینه های مالی بدون ایجاد زیرساخت های فرهنگی برای توسعه یک کشور کافی نیست و اگر توسعه فرهنگی وجود داشته باشد، مردم، زندگی با کیفیت را تجربه می کنند.
استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: مشکلات آموزش و پرورش را باید بصورت جامع دید و راه حل جامع نیز برای آن پیدا کرد.
رسول زرگرپور افزود: اسناد بالا دستی آموزش و پرورش، زمینه های این نگرش جامع را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه همه مسئولان به اهمیت کار آموزش و پرورش آگاهی دارند، افزود: جایگاه و مقام معلم در چشم همه مردم بعنوان جایگاهی والا و ارزشمند پذیرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، رشد و شکوفایی استعدادها و آماده کردن دانش آموزان برای زندگی سالم را از بزرگترین رسالت ها و اهداف آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف خود راه طولانی در پیش دارد.
محمد حسن قائدیها، از معلمان به عنوان بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش نامبرد و افزود: با استفاده از این سرمایه های ارزشمند باید فضاهای آموزشی به محیطی شاد و شادی آفرین که در آن دانش آموزان درس زندگی، عشق و دینداری بیاموزند، تبدیل شوند.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده در آموزش و پرورش استان طی سه سال و نیم گذشته ، گفت: آموزش و پرورش استان اصفهان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواد مخدر در بین دستگاههای برتر استان قرار گرفته است.
افتتاح بزرگترین کلینیک پزشکی و دندانپزشکی کشور ویژه فرهنگیان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در روز 12 اردیبهشت بود.
این کلینیک با زیربنای پنج هزار و 300 مترمربع با اعتبار 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و کمک خیرین ساخته شده و مجهز به آزمایشگاه، داروخانه، عینک سازی، بستری موقت، اورژانس، فیزیوتراپی، اکو کاردیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی و اتاق های تخصصی پزشکی است.
فرهنگیان دارای بیمه تکمیلی می توانند بصورت رایگان از خدمات پزشکی و با 50 تا60 درصد تخفیف از خدمات دندانپزشکی این کلینیک استفاده کنند.
هدف از ساخت و بهره برداری از این کلینیک بنا بر گفته وزیر آموزش و پرورش توجه به سلامت معلمان و دانش آموزان عنوان شد که این اهمیت در اولویت کارهای وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
دانش آشتیانی، با اشاره به اینکه فرهنگیان در سال های گذشته نیز از بیمه تکمیلی برخوردار بودند، افزود: وزارت آموزش و پرورش بر اساس خدمات سال های گذشته، مبالغی را به شرکت های بیمه بدهکار بود که در حال حاضر همه این بدهی ها پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه برای ارائه بیمه تکمیلی به فرهنگیان با تعدادی از شرکت های بیمه مذاکراتی انجام شده است، گفت: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان، هفته آینده با یکی از شرکت های بیمه امضاء خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از انعقاد قرارداد، هر استان می تواند با شرکت طرف قرارداد با آموزش و پرورش برای پرسنل خود بیمه نامه تنظیم کند.
همچنین امروز با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، سالن 'نقش جهان' مرکز آموزشی- رفاهی فرهنگیان اصفهان(خانه معلم شماره 3) به بهره برداری رسید.
این سالن با زیربنای یکهزار و 140 مترمربع در زمینی به مساحت یکهزار و 426 مترمربع در 2 طبقه احداث شده و دارای سالن کنفرانس با ظرفیت یکصد نفر، سالن پذیرایی، سالن غذا خوری سالن جلسات و کلاس های آموزشی است.
استان اصفهان با 800 هزار دانش آموز، 50 هزار فرهنگی و پنج هزار واحد آموزشی دارای 41 منطقه و شهرستان است.
12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری بعنوان 'روز معلم' نامگذاری شده است.
تعداد مدارس استان اصفهان : 7,329 مدرسه
تعداد کلاس درس : 36,579 کلاس
آمار کل دانش‌آموزان : 840,189 نفر
// دانش‌آموزان دختر : 421,420 نفر
// دانش‌آموزان پسر : 418,769 نفر
گ/6994/
خبرنگار:آرزو فلاح** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.