فریدون اله یاری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، تحرک جدی در حوزه مرمت بناهای تاریخی استان را یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل عنوان کرد.
وی گفت: حدود 500 پروژه مرمتی در استان تعریف و عملیات مرمت بعضی از آنها شروع شده است تا تغییرات جدی در این حوزه بوجود آید.
وی همچنین از شکستن رکورد ورود گردشگر خارجی به اصفهان در 40 سال گذشته خبر داد و افزود: حضور 83 هزار گردشگر در نیمه فروردین امسال با توجه به اینکه 15 روز آن ظرفیت را گردشگر داخلی پر می کند، رکورد ویژه ای است.
وی ادامه داد: آمار گردشگران خارجی که در سال 95 وارد استان شدند حدود 325 هزار نفر بود که نسبت به سال قبل از آن حدود 30 درصد افزایش داشت و برای امسال نیز رقمی بین 400 تا 500 هزار گردشگر قابل پیش بینی است.
اله یاری افزود: در سال 1395، گردشگران خارجی وارد شده به استان اصفهان بیشتر از کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، انگلستان و سپس چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا و در نهایت کشورهای مسلمان حوزه جنوب غرب آسیا بودند.
وی تصریح کرد: سیاست سازمان میراث فرهنگی در سال 1396 ضمن جذب گردشگران کشورهای اروپائی، جذب هرچه بیشتر گردشگران آسیائی بویژه گردشگران چینی است که بعنوان کشور هدف دارای بیش از 200 میلیون گردشگر فرهنگی در سال است.
وی همچنین گفت: اگر بناست در حوزه گردشگری، توسعه استان را راهبری و هدایت کنیم باید از یک ساختار اداری توانمند، چابک، کارشناسی و هدایت کننده برخوردار باشیم که سال گذشته برغم محدودیت های قانونی، مجوز تاسیس 12 اداره در شهرستان های استان اصفهان اخذ شد که یکی از آنها شهرستان لنجان بود.
شهرستان لنجان با 245 هزار نفر جمعیت و 9 شهر در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
پ/7139/6027 خبرنگار: محسن سلیمیان * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.