به گزارش ایرنا عباس کارگر عصر روز سه شنبه در حاشیه بازدید کارشناسان ارشد بیابان زدایی سه قاره جهان از طرح های بیابان زدایی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال 96 دولت اعتبار بسیار خوبی برای طرح های بیابان زدایی و مبارزه با ریزگرد در کشور اختصاص داده است که می توان پیش بینی کرد مشکلی از لحاظ کمبود بودجه نداشته باشیم.
وی با بیان این که اعتبار امسال برای بیابان زدایی 9 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است افزود: این مقدار اعتبار برای کانون های بحران در نظر گرفته شده که اعتبار ملی محسوب می شود.
وی با اشاره به وجود 300 هزار هکتار جنگل دست کاشت و کانون های متعدد بحران ریزگرد در استان اصفهان گفت: 330 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بیابان زدایی استان اصفهان اختصاص یافته است که از اعتبار ملی است.
کارگر استان های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را به خاطر وجود کانون های بحران در اولویت اعتبارات ملی بیابان زدایی برشمرد و افزود: برای دریاچه ارومیه هم ستاد ویژه ای تشکیل شده است.
وی با اشاره به وجود 32 میلیون هکتار بیابان در کشور افزود: هم اکنون 2 و نیم میلیون هکتار جنگل دست کاشت در کشور داریم که با توجه به ادامه روند تخریب ها این مقدار کاهش می یابد.
وی وسعت جنگل های دست کاشت کشور را بیشتر از جنگل های شمال برشمرد و تصریح کرد: با ادامه پدیده خشکسالی شاهد خشک شدن رودخانه های مختلف مثل قره چای و به دنبال آن خشک شدن دریاچه نمک و پدیده ریزگرد هستیم.
هیات کارشناسان ارشد بیابان زدایی سه قاره جهان از کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکیه، عراق و غنا عصر سه شنبه به همراه مدیرکل دفتر بیابان سازمان مراتع و جنگل های کشور از طرح های بیابانزدایی آران و بیدگل بازدید کردند.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ که حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را به خود اختصاص داده در 200 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.