مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح این اداره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت های گردشگری شهرستان لنجان با توجه به وجود جاذبه های متنوع تاریخی، رودخانه زاینده رود و جاذبه های متنوع طبیعی، بسیار گسترده است.
فریدون اله یاری تصریح کرد: توسعه گردشگری در لنجان را در دو حوزه توسعه مناطق نمونه گردشگری و اقامتگاه های بومگردی در راستای تحقق شعار امسال رهبر انقلاب بر مبنای 'اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تولید' پیگیری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری بعنوان یکی از اصلی ترین محورهای توسعه استان شناخته می شود، تاکید کرد: در حال حاضر مدیریت استان تاکید ویژه ای بر توسعه بر محور گردشگری دارد، لذا این حمایت وظیفه ما را در توسعه استان بر مبنای گردشگری بیش از گذشته سنگین می کند.
فرماندار لنجان نیز در آیین آغاز بکار این اداره گفت: این شهرستان دارای ظرفیت زیادی از جمله در بخش گردشگری بویژه در بخش باغبهادران است.
سیدمحسن سجاد تصریح کرد: در شهرستان لنجان، مواهب طبیعی و آثار تاریخی زیادی وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه با افتتاح اداره میراث فرهنگی انتظار می رود ظرفیت های موجود شناسایی و شکوفا شود، افزود: یکی از سازوکارهای ایجاد شغل در سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، استفاده از ظرفیت های موجود در بخش گردشگری است تا هم سرمایه گذاران بومی و هم سرمایه گذاران بیرونی در این عرصه حضور پیدا کنند. وی تاکید کرد: زمینه فعالیت های بوم گردی در لنجان زیاد است که با وجود پتانسیل های موجود در این شهرستان، باید شتاب بیشتری پیدا کند.
در این آیین، بهشاد حسینی بعنوان مدیر جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان منصوب شد.
شهرستان لنجان با 245 هزار نفر جمعیت و 9 شهر در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
پ/6027/7139 خبرنگار: محسن سلیمیان * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.