فخرالدین احمدی دانش آشتیانی پیش از ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان که در سالن کوثر اصفهان برگزار شد ضمن تبریک این روز و اعیاد شعبان با بیان اینکه اهمیت دانایی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: مسائل آموزش و پرورش نیازمند گفتمان ملی است و برای اینکه مسیر درست را برویم نیازمند گفتمان هستیم.

وی با بیان اینکه بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است، ابراز داشت: اقتصاد دانان نیز یکی از اصول توسعه را همین امر می دانند.

محتواهای آموزشی نمیتواند کشور را در مسیر توسعه قرار دهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فقط محتواهای آموزشی نمی تواند به تنهایی کشور را در مسیر توسعه حرکت دهد، افزود : اگر بخواهیم آموزش و پرورش را در مسیر درست قرار دهیم باید سیطره پرورش را بر آموزش غلبه دهیم چرا که اصل و اساس آموزش و پرورش تربیت است.

وی با اشاره به اینکه چنانچه محور فعالیت آموزش و پرورش را محتوای آموزشی قرار دهیم، باید چند سال آینده مدارس را جمع‌آوری کنیم، اضافه کرد: چراکه شرایط فعلی به گونه ای است که راهکارهای زیادی برای آموزش ایجاد شده است.

معلمان باید در همه مراحل تصمیم گیری مشارکت داشته باشند

دانش آشتیانی با تاکید بر اینکه رویداد معلم را باید در همه مراحل تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و اجرا مورد توجه قرار دهیم، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که نمی‌توان خارج از برنامه ریزی درسی مهارت ها را در دانش آموزان تقویت کنیم و از این رو معلمان باید به گونه ای عمل کنند که دانش آموزان را مجبور به تفکر کنند.

وی با بیان اینکه ما نمیتوانیم در کلاس درس با ایجاد رقابت به دانش آموزان آموزش دهیم، تصریح کرد: شکل رقابت نباید به گونه ای باشد که رقابت حالت توطئه و تخریب داشته باشد چرا که در آینده نیز این آسیب گریبانگیر جامعه خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسیر توسعه کشور باید از مدارس آغاز شود، افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که دانش آموزان ممکن است موضوعات آموزشی را از مبادی مختلف دریافت کند و در این بین مدرسه باید به نقش هدایتگری خود توجه داشته باشد تا دانش آموزان یاد بگیرند که اخلاق مداری بهترین ابزار برای بزرگ شدن است.

دانش آشتیانی با بیا اینکه چنانچه دانش آموزان درست تربیت شوند می توان به نقدپذیر شدن جامعه امیدوار بود، تصریح کرد: زیر بنای توسعه در کشور توسعه فرهنگی است و چنانچه این اتفاقات بیفتد کیفیت زندگی مردم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه معلمان جامعه آینده را می سازند، افزود: این موضوع در دوران ابتدایی از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

دانش آشتیانی با بیان اینکه تعامل معلمی و شاگردی با هیچ تکنولوژی ایجاد نمی شود، اضافه کرد: این مهم تنها با ارتباط چهره به چهره امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های در دستور کار آموزش و پرورش در سال جاری گفت: مقابله با تمرکزگرایی در ستاد آموزش و پرورش از جمله این برنامه هاست که اختیار واگذاری خدمات در خصوص ساماندهی نیرو، مراکز و خدمات آموزشی را به شورای عالی آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کردیم.

فرم گزینش معلمان نمونه کشور تغییر کرده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر فرم گزینش معلمان کشور ابراز داشت: در این فرم خوداظهاری معلمان صورت گرفته و همه اتفاقات در خود مدارس شکل می گیرد.

وی محوری ترین برنامه های آموزش و پرورش را دیده شدن جایگاه معلمان دانست و گفت: رفع مشکلات معیشتی در این زمینه مورد توجه بوده است هر چند منابع محدود است.

دانش آشتیانی اضافه کرد: به دنبال تقویت اقتصاد و درآمدهای آموزش و پرورش هستیم.

وی گفت : به دنبال جدا کردن نظام حقوقی معلمان از کارمندان آموزش و پرورش هستیم که این طرح به مجلس ارائه شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت یازدهم بیش از صد در صد حقوق معلمان افزایش یافته است، ادامه داد: البته این مساله را قبول داریم که این کافی نیست و باید اقدامات دیگری را نیز انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه مسائل معیشتی معلمان را بررسی می کند، افزود: یکی از این مسائل بیمه تکمیلی است که در حال پیگیری است.

دانش آشتیانی با اشاره به افتتاح کلینیک فرهنگیان اصفهان نیز گفت: توجه بیشتر به سلامت معلمان در دستور کار است.

وی در پایان از معلمان خواست تا با حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت حماسه جدیدی را خلق کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635059
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.