به گزارش ایرنا علی استوار طی سخنانی در همایش تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خوروبیانک افزود: طبق آخرین آمار، نوروز امسال بیش از 50 هزار گردشگر در این شهرستان اقامت داشته اند.
وی با اشاره رشد و توسعه بخش گردشگری بویژه جاذبه های ایجاد شده در مناطق کویری این شهرستان گفت: قابلیت های نهفته این منطقه طی سالهای اخیر با تلاش و تدبیر دولت مورد بهره برداری قرار گرفته و بستر برای توسعه هربیشتر این منطقه فراهم شده است .
وی از طرح فعالیت کارخانه پتاس در این شهرستان به عنوان یکی از طرح های مهم اقتصادی این شهرستان نام برد و افزود: بر اساس راهکارهای استاندار اصفهان و تلاش دولت، طرح های نیمه تمام و بزرگ صنعتی در این منطقه احیا شده که پتاس یکی از طرح هایی که در این دولت به عنوان ابر پروژه اقتصادی تکمیل و فعال شد .
علی استوار افزود: این با کمک معاون اول رئیس جمهوری به نتیجه رسید و ما پیگیر طرح های پایین دستی این صنعت بزرگ هستیم.
* کارخانه تولید پتاس خوروبیابانک پس از هشت سال رکود و توقف در مرداد سال 94 با حضور کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت خود را از سر گرفت .
ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 50هزارتن پتاس در سال است این مجموعه با سرمایه اولیه 19میلیون یورو ساخته شده و تنها کارخانه ی پتاس کشور است که ذخایر شور را به را به عنصر پتاس تبدیل می کند. عمده مصرف این ماده در کودهای شیمیایی است.
در حال حاضر با تولید و بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال 300نفر بصورت مستقیم و 350نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.
در پایان این مراسم نیز از حدود یکصد کارگر، کار آفرین، دهیار و مسوولان دستگاه های خدمات رسان شهرستان خوروبیابانک تجلیل شد.
شهرستان خوروبیابانک در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده و یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است. مرکز این شهرستان شهر خور می‌باشد.
در دوره قاجاریه خور و بیابانک را قرای سبعه می‌گفتند
خبرنگار: ف- ** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.