الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات رهبر معظم انقلاب در باره انتخابات در دیدار با کارگران از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود. حضرت آیت الله خامنه ای به موضوع انتخابات اردیبهشت ماه 96 در کشور اشاره و تاکید کردند: «هرگز نمی‌گویم به چه کسی رای بدهید یا ندهید.» رهبر انقلاب اسلامی باردیگر خطاب به نامزدها گفتند: بین خود و خدا عهد کنید که اگر مردم به شما رای دادند، اولویت ها را رعایت کنید و به قشرهایی بیشتر توجه کنید که نیاز به مراقبت بیشتر دارند. ایشان با بیان اینکه اصرار دارم که در پای صندوق رای حاضر شوید، تاکید کردند: هر کس کشور، نظام و امنیت را دوست دارد در انتخابات شرکت کند.
*** اظهارات رئیس جمهوری در مراسم روز کارگر نیز از دیگر اخبار مورد توجه در این شبکه ها بود. روحانی در این مراسم گفت: آنهایی که شعار می دهند امروز واقعیت های کشور را ببینند؛ با اینکه قیمت نفت نسبت به سال 91 به یک سوم و یک چهارم کاهش یافت آیا امروز افتخار نمی کنیم که دیروز وارد کننده گازوئیل بودیم و امروز صادرکننده هستیم.
وی افزود: از شما کارگران می پرسم سال 90 و 91 برای نان سفره ما، نگاه ما به بیرون بود یا خیر، در سال 90 و 91 چند میلیون تن گندم را از خارج وارد کردیم و در سال 95 وضع ما چگونه بود؟ همچنین در این مراسم شمار اندکی از کارگران علیه وضعیت کارگری شعارهایی سردادند که این مساله با اعتراض سایر کارگران مواجه شد و فریاد «روحانی دوستت داریم» و «روحانی حمایتت می‌کنیم» سر دادند.
*** اظهارات و تاکید لاریجانی در باره اینکه امکان 2 یا 3 برابر شدن یارانه ها وجود ندارد نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر افزایش دو یا سه برابری یارانه ها گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش 2 یا سه برابری یارانه ها را ندارد. لاریجانی افزود: سالانه یک میلیون و 500 هزار میلیارد ریال یارانه در کشور داده می شود که با توجه به درآمدها و هزینه های دولت، افزایش آن امکانپذیر نیست چرا که دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.
***اظهارات قالیباف در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما نیز دیگر خبر مورد توجه بود. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مبارزه با آمریکا، امروز یعنی کار و تنها راه مبارزه با دشمن نیز تقویت قدرت اقتصادی است. وی افزود: همه امیدم به دختر خانم های گلم و آقا پسرهای عزیز باسواد خلاقی است که امروز به کنار زده شده‌اند.
*** لغو سخنرانی سیدمصطفی میرسلیم در دانشگاه پردیس فارابی قم از دیگر خبرهای مورد توجه شبکه های اجتماعی در اصفهان بود. به گفته برخی منابع خبری، تعدادی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه فارابی عصر دوشنبه در تالار امام خمینی این دانشگاه منتظر حضور میرسلیم برای سخنرانی بودند اما این سخنرانی انجام نشد.به گفته برخی از منابع خبری، این سخنرانی بدلیل خالی بودن بخشی از صندلی ها و به گفته برخی دیگر، این مراسم با وجود استقبال بدلیل عدم هماهنگی اجرا نشد.
*** اهدای نخستین خودروی دنا پلاس تولیدی کشور به خانواده های شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو و عدم اعزام سربازان متاهل به مرزها از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی در برخی از مناطق استان اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی اصفهان از گذر متناوب امواج ناپایدار تا آخر هفته از روی استان خبر داد و گفت: احتمال بارش تگرگ در برخی از نواحی مستعد این استان وجود دارد. سازمان هواشناسی کشور نیز پیش بینی کرد که بارش نزولات جوی تا ظهر چهارشنبه (13 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. بر همین اساس پیش بینی می شود که آبگرفتگی در معابر عمومی رخ دهد و رودخانه ها و مسیل ها سیلابی شود. همچنین در مدت یاد شده شاهد بارش تگرگ در مناطق مستعد در جنوب آذربایجان غربی، ایلام، اصفهان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان و زنجان خواهیم بود.
*** تصادف زنجیره ای در محور اصفهان - کوهپایه نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. عصر دوشنبه در کیلومتر 40 جاده اصفهان-کوهپایه، تصادف زنجیره‌ای بین هشت دستگاه خودرو رخ داد که حدود چهار تن از 20 سرنشین آنها مصدوم شدند.
گ/301/6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.