به گزارش ایرنا، فخرالدین دانش آشتیانی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان در سالن کوثر این شهر، آموزشِ مهارت های لازم برای انجام کار تیمی و گفتمان را از رسالت های پرورش و پرورش عنوان کرد و گفت: افراد جامعه باید از همان سنین کودکی و دوره ابتدایی یاد بگیرد که اگر در آینده می خواهند خود را به مردم معرفی کنند باید به جای دروغ و تهمت زدن به دیگران، به تبیین برنامه های خود بپردازند.
وی بر نهادینه شدن ارائه آموزش برای رعایت اخلاق در رقابت در مدارس تاکید کرد و گفت: در اینصورت کشور می تواند در ریل توسعه قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر این آموزش ها را از مدارس شروع کنیم جامعه ای با اخلاق خواهیم داشت که ضمن هم افزایی متاثر از یک کار گروهی ، می توانیم یکدیگر را نقد کنیم.
وی توسعه فرهنگی را زیربنای اصلی برنامه های توسعه کشور دانست و افزود: پرداخت هزینه های مالی بدون ایجاد زیرساخت های فرهنگی برای توسعه یک کشور کافی نیست و اگر توسعه فرهنگی وجود داشته باشد، مردم، زندگی با کیفیت را تجربه می کنند.
دانش آشتیانی با اشاره به اهمیت و نقش سازنده تحصیلات در دوره ابتدایی، گفت: شخصیت، تعهد و هویت ملی و دینی در این دوران شکل می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش، تمرکززدایی در آموزش و پرورش را از جمله برنامه های مهم این وزارتخانه برشمرد و گفت: در این زمینه بسیاری از اختیارات این وزارتخانه به شورای آموزش و پرورش استان ها تفویض شده است.
وی ساماندهی مدارس و نیروی انسانی همچنین ایجاد ساختارهای لازم را از جمله رویکردهای آموزش و پرورش عنوان کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم، حقوق معلمان افزایش یافت اما بازهم کافی نیست و ما بدنبال منابع جدید هستیم.
وی همچنین تفکیک نظام حقوق معلم از کارکنان آموزش و پرورش را از موضوعات و رویکردهای این وزارتخانه اعلام کرد و افزود: این موضوع توسط کارگروهی در حال پیگیری است.
دانش آشتیانی یکی از مسائل کلیدی معلمان را بیمه تکمیلی عنوان کرد و گفت: برای ارائه خدماتی مطلوب به همکاران فرهنگی، مذاکراتی با شرکت های بیمه گر انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش تربیت و پرورش را مقدم بر آموزش دانست و افزود: اصل و اساس آموزش و پرورش، تربیت است هرچند که محتواهای آموزشی نیز اهمیتی خاص دارد.
وی هدف و ماموریت اصلی مدرسه را تربیت عنوان کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.
دانش آشتیانی اظهارکرد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش این است که معلمان بیش از پیش در تصمیم های این وزاراتخانه نقش و مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از فرهنگیان دعوت کرد که 29 اردیبهشت با حضور در پای صندوق های رای، با خلق حماسه ای دیگر، روز بیادمانی را در تاریخ ایران رقم بزنند.
وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه برای شرکت در مراسم تجلیل از مدیران، معلمان و معلم یاران نمونه اصفهان و افتتاح چند طرح آموزشی وارد اصفهان شد.
در این مراسم از 235 مدیر، معلم و معلم یار نمونه استان اصفهان تجلیل شد.
12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.
6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** تنظیم کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.