به گزارش ایرنا از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی-استان اصفهان، رضا امراللهی، روز دوشنبه در نشستی با موضوع 'بررسی سیاست‌های خارجی دولت تدبیر و امید (برجام)'در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای به ثمر رسیدن برجام افزود: برجام حاصل کار جوانان انقلاب اسلامی است که پس از تلاش ها و مصائب بسیاری اتفاق افتاد.
وی گفت: برخی دشمنان می‌خواهند یک چهره جنگ‌طلب همچون داعش از ایران به جهانیان نشان دهند اما با تعاملی که دولت روحانی به موجب برجام با دنیا برقرار کرد، چهره صلح طلبانه ایران بیش از پیش برای همه نمایان شد.
وی با اشاره به روند کُند پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور در پیش از انقلاب گفت: غنی‌سازی هسته ای واقعی بعد از سال 66 و در دولت آیت‌الله هاشمی اتفاق افتاد.
رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی با تأکید بر توانایی‌های هسته‌ای موجود در کشور گفت: توانایی ایران در زمینه انرژی اتمی چهار برابر پاکستان است.
امراللهی با تأکید براینکه برجام دستاورد بزرگی برای ایران است، گفت: پیش از تحقق برجام، تجارت خارجی ما با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود اما این توافق باعث شد تا علاوه بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای بتوانیم روابط تجاری بهتری نیز با جهان برقرار کنیم.
وی گفت: فروش نفت ایران بعد از برجام رونق یافت و تحقق برجام از کاهش ارزش پول ایران جلوگیری کرد.
رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید در مهار نرخ تورم اظهار کرد: دولتی که نرخ تورم را در کشور کاهش دهد به فکر اقشار پایین‌ جامعه است و بیشتر از آنها حمایت می‌کند.
امراللهی خاطرنشان گفت: زمانی هر بشکه نفت ایران به مبلغ یکصد دلار فروخته می شد، اما هیچ اقدامی برای حفظ ارزش پول ایران انجام نشد.
به گزارش ایرنا، توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بعنوان یکی از شاخصه های عملکرد دولت تدبیر و امید، با تلاش بی وقفه دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در شرایطی دشوار بدست آمد و تاثیری فراگیر در حوزه های مختلف خارجی و داخلی کشور بدنبال داشت.
ایجاد تحول در روابط بین المللی جمهوری اسلامی و خنثی سازی پروژه ایران هراسی بویژه پس از برجام نه تنها سایه تهدید و تحریم علیه کشور را کنار زد، بلکه رویکرد بین المللی به سمت همکاری با ایران جهت محقق شد، بگونه ای که هیات های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کردند.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
/6027/7150 خبرنگار: نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.