به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در مراسم تجلیل از این داور بازنشسته فوتبال گفت: موفقیت های فوتبال اصفهان و تیم های باشگاهی این استان در رقابت های لیگ برتر، باشگاه های آسیا و باشگاه های جهان از برکت وجود مشاهیر و ابرمردانی چون استاد مهدی ابرنیرویی است.
مهدی جمالی نژاد با تاکید بر تکریم مفاخر و مشاهیر شهر و حفظ حرمت پیران و پیشکسوتان عرصه های مختلف، تصریح کرد: قصد داریم تا فرهنگ پهلوانی را بیش از پیش در اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و پایتخت فرهنگ پهلوانی رواج دهیم و منش پهلوانی را در جامعه نهادینه کنیم.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز بااشاره به نقش و جایگاه مدیران، مربیان و سرپرستان ورزشی، اظهارکرد: اخلاق و فرهنگ دو حلقه مفقوده این روزهای ورزش کشور است.
علی قاسمی ادامه داد: مدیریت فرهنگی نیاز امروز جامعه ورزش است و باید در این زمینه متناسب با مبالغ جاری در ورزش سرمایه گذاری شود تا شاهد ارتقای سطح فرهنگ در ورزش باشیم.
مهدی ابر نیروی نیز در این مراسم با ذکر خاطراتی از دوره جوانی خود گفت: آن دوران، پیشرفت خیلی سخت و سنگ های بسیاری جلوی پایمان بود،
وی از مرحوم حسین قاضی عسکر به عنوان مشوق خود در عرصه داوری فوتبال نامبرد و افزود: با تشویق و راهنمایی وی، مدارج داوری و پله های ترقی در این رشته را طی کردم و سرانجام در شرقی ترین کشور آسیا یعنی نپال، ژاپن، چین، هند، پاکستان و برخی کشورهای عربی به قضاوت فوتبال پرداختم .
این داور پیشکسوت فوتبال ایران از علاقه مندان به فوتبال و هواداران تیم ها خواست با رعایت ادب و نزاکت زمینه ارتقای فرهنگ ورزش در ورزشگاه ها را فراهم کنند.
وی همچنین به داوران رشته های مختلف ورزش کشور بویژه فوتبال توصیه کرد: هیچگاه شرافت داوری به عنوان بزرگترین سرمایه خود را نفروشند و همواره برای برقراری عدالت در رقابت های ورزشی بکوشند.
این داور پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه تا ابد عاشق حرفه داوری خواهم بود، افزود: اگر دوباره به عقب برگردم و جوان شوم باز هم داور فوتبال خواهم شد و شرافتمندانه در سوت قضاوت خواهم دمید.
مهدی ابرنیرویی در سال 1320 در خیابان ملک بخش چهار اصفهان به دنیا آمد.
او که علاقه و استعداد بسیاری به رشته های ورزشی هندبال و فوتبال داشت در رقابت های آموزشگاه های استان و کشور مقام کسب کرد و بواسطه اشتیاق زیاد به امر قضاوت و داوری مسابقات فوتبال از سال 1340 به همراه مرحوم ' یزدان پناه ' در رقابت های آموزشگاه ها و محلات اصفهان به عنوان کمک داور وارد دنیای قضاوت شد.
ابرنیرویی، سالها در رقابتهای مختلف فوتبال کشور از جمله لیگ قدس، لیگ آزادگان و مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف و لیگ های استانی قضاوت کرد.
این داور همچنین در مسابقات فوتبال بازی های آسیایی 1974 که به میزبانی کشورمان در تهران برگزار شد، حضور داشت.
وی در سال 1378 از دنیای داوری فوتبال خداحافظی کرد.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.