به گزارش ایرنا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان روزدوشنبه به نقل از حسنعلی رحیمی افزود: اولین ریزش سن دراسفندماه سال گذشته دراردستان و پس ازآن در شهرستان ‌های آران و بیدگل، کاشان و مناطق مرکزی مشاهده شد که با انجام اقدامات لازم، مبارزه با سن مادر در این مناطق از استان ابتدای امسال پایان یافت.
وی اضافه کرد: طبق روال هرساله ریزش آفت سن درمناطق کویری در نیمه دوم اسفندماه، در مناطق گرمسیری در دهه دوم فروردین ماه و در مناطق سرد استان در اواخر فروردین رخ می‌ دهد.
رحیمی افزود: پیش بینی می شود مبارزه با سِن در 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان تا پایان سال زراعی انجام شود.
وی افزود: مبارزه با سن مادر درمناطق مرکزی نیزاز 16 فرودرین ماه سالجاری در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و مبارکه آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در مناطق سردسیر نیز از پنجم اردیبهشت ماه مبارزه آغاز شده و تا دو هفته دیگر ادامه دارد.
رحیمی گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تا ششم اردیبهشت ماه سالجاری، در 46 هزار و 117 هکتار از مناطق استان مبارزه با سن مادر انجام گرفته و بیشترین سطح مبارزه متعلق به شهرستان اصفهان با 20 هزار و 610 هکتار است.
وی اعلام کرد: در مرحله بعد مبارزه با پوره (نوزاد سِن) از هفته جاری آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه می یابد.
سن گندم به عنوان یکی از مهم‌ترین آفات گندم و جو از عوامل اصلی محدود کننده کشت غله در سطح استان محسوب می‌شود و در مرحله طغیان این توانایی را دارد که تا 100 درصد محصولات را نابود کند.
سال گذشته بیش از92 هزار هکتار مبارزه با سن در سطح استان انجام گرفت.
ت/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.