به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان به همت پرسنل ادارات منابع آب ، نیروهای گشت و بازرسی دشتها، دفتر حراست و همکاری به موقع دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان های اصفهان و خمینی شهر، این چهار دستگاه غیرمجاز متخلف حفر چاه از نوع برقی، شناسایی و توقیف شد.
برای متخلفان نیز پرونده تشکیل شد و برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
محل توقیف این دستگاه ها در خیابان جی اصفهان، روشن دشت اصفهان، شهرهای خور( در 420 کیلومتری شرق اصفهان) و درچه( همجوار با غرب اصفهان) اعلام شده است.
دستگاههای برقی غیرمجاز حفر چاه فاقد کد وانگ ( پلاک ویژه وزارت نیرو) وزارت نیرو بوده و این نوع دستگاه ها قابلیت حمل با نیسان و تراکتور را دارد.
استان اصفهان پس از استان های یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که در سال قبل زراعی با شدید ترین خشکسالی سال های اخیرروبرو بود.
شدت این پدیده در مرکز، شرق و جنوب شرقی اصفهان بیشتر از دیگر نقاط این استان است، به گونه ای که 64 درصد از مساحت استان دچار خشکسالی و 22.5 درصد گرفتار خشکسالی شدید و بسیار شدید به شمار می رود.
پارسال میزان بارندگی ها در شهرهای این استان از جمله نایین 80 درصد، در اصفهان 55درصد و در سرشاخه های زاینده رود 20 درصد کاهش یافته است.
براساس آمارهای اعلام شده بطور کلی بارش ها در استان اصفهان در سال آبی جاری نسبت به میزان بلندمدت(40 ساله ) 33 درصد کاهش یافته و در وضعیت قرمز قرار دارد.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.