به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز دوشنبه به نقل از قاسمعلی جباری در نشست بررسی فرصت های تجاری اصفهان و چین، افزود: استان اصفهان مرکز تولید فولاد و محصولات جانبی و مصالح ساختمانی ایران است.
وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی استان باید ارتباطات تجاری را به‌ صورت عملیاتی دنبال کنند تا نشست‌های تجاری به نتیجه منجر شود.
جباری گفت: اصفهان در پروژه احیای جاده ابریشم ( یک جاده یک کمربند ) می‌تواند با 37 کشور وارد تعاملات تجاری شود وازطریق این پروژه بین‌المللی با کشورهای حاشیه این جاده روابط اقتصادی نزدیکی را تعریف کنند.
وی افزود: جاده ابریشم از چین آغاز و تا اسپانیا ادامه دارد و این جاده به ‌صورت زمینی و دریایی از سوی سازمان ملل متحد مورد حمایت است.
لین های (Lin Hai) رئیس شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین نیز در این نشست، گفت: مرکز توسعه تجارت بین‌الملل چین در پکن مستقر است و به‌عنوان بزرگ ‌ترین مرکز توسعه تجارت در فضای بین‌المللی شناخته می ‌شود.
وی اظهار کرد: ایران جزو مهم‌ ترین کشورهای جاده ابریشم است که در طول دو سال اخیر توانسته پیشرفت‌های اقتصادی قابل ‌توجهی به دست آورد.
وی افزود: ایران بعد از چین مهم‌ترین کشور مسیر جاده ابریشم است که می‌تواند از این فرصت برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای در مسیر این جاده استفاده کند.
رئیس شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین با اشاره به مشکلات بانکی و ویزای بازرگانان ایرانی در تعامل با چین، گفت: شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین با همکاری اتاق بازرگانی ایران و چین به دنبال برطرف ساختن این مشکلات است.
در پایان این نشست اعضای اتاق بازرگانی با هیات 12 نفره چینی به مذکرات تجاری نشستند.
جاده ابریشم شبکه راه های به هم پیوسته با هدف بازرگانی در آسیا بود که شرق، غرب و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و شرق اروپا پیوند می داد.
این مسیر تا قرن پانزدهم میلادی به مدت یکهزار و ۷۰۰ سال، بزرگترین شبکه بازرگانی دنیا و منشاء تبادلات فرهنگی و اقتصادی زیادی میان کشورهای مختلف بوده است.
در سال های گذشته تلاش هایی برای احیای این جاده از سوی کشورهای مختلف از جمله ایران و چین صورت گرفته است.
ت/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.