به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست ستاد زکات شهرستان کاشان درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به سال 94 بیش از یک میلیارد ریال افزایش داشته ست.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد زکات های جمع آوری شده، سهم فقیران و محرومان و بقیه برای ساخت طرح های عمرانی هزینه شد.
رئیس ستاد زکات استان اصفهان افزود: زکات سهم فقیران برای خرید جهیزیه، کمک هزینه دانش آموزی، درمان و یا مسکن مددجویان در سطح استان اصفهان صرف شد.
رنجبراز کاشان به عنوان رتبه نخست شهرستان ها درجمع آوری زکات در استان اصفهان نام برد و خاطرنشان کرد: بیش از یک هشتم زکات استان اصفهان درکاشان جمع آوری شد.
رئیس ستاد زکات کاشان نیز گفت: افزون بر 10 میلیارد و 578 میلیون ریال زکات واجب و مستحب پارسال در این شهرستان جمع آوری شد.
حجت الاسلام مجید سهراب زاده افزود: این میزان زکات جمع آوری شده در سال 95 در بخش های درمان، مسکن محرومین، پروژه های عام المنفعه، جهیزیه، تحصیل و کمک به محرومین منطقه کاشان هزینه شده است.
وی از تشکیل 40 شورای زکات در سال گذشته در شهرستان کاشان خبر داد و یادآور شد: سه شورای زکات در شهر کاشان، 11 شورای در بخش های تابعه کاشان و بقیه در روستاهای کاشان تشکیل شد.
سهراب زاده تصریح کرد: شورای زکات هم اکنون در 42 روستا و 6 شهر، شهرستان کاشان فعال شده است و در 8 روستا نیز تبلیغات چهره به چهره انجام شده است.
نشست شورای زکات شهرستان کاشان با حضور بخشداران، شهرداران و امامان جمعه این شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.