به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آستانه تحمل به حداکثر توان یک فرد در مواجهه با موانع و مشکلات گفته می شود. تمام افراد جامعه برای زندگی کردن ناچارند با سایر افراد جامعه تعامل داشته باشند و هر چند مشکلات فرا روی انسان بیشتر باشد امکان تاثیر گذاری آن بر روح و روان و جسم آنها هم بیشتر می شود.

ضعف بهداشت روان در جامعه باعث پائین آمدن آستانه تحمل افراد می شود و ما شاهد این هستیم که افراد بر سر کوچکترین مشکل با هم درگیر شده و اتفاقات بسیار ناگواری را رقم می زنند. متاسفانه اکثر قتل ها به همین صورت رقم می خورد.عصبانیت های آنی،پرخاشگری در مراودات روزمره با دیگران، تحقیر دیگران،توهین به سایر افراد و برانگیختن عصبانیت آنان،نا آگاهی بر عدم توجه به عواقب سوء به کاربردن خشونت و حمل سلاح سرد و گرم از جمله عواملی هستند که در نتیجه پائین بودن آستانه تحمل در یک فرد بروز می کند.
انتظار این نیست که هیچ گاه عصبانی نشوید بلکه منظور این است که باید خشم تان را کنترل کنید و از بروز عصبانیت ناگهانی و انفجاری جلوگیری کنید.

مسلم است که همه افراد مثل هم نیستند و مثل هم فکر نمی کنند ما هم نباید انتظار داشته باشیم همه مثل ما فکر کنند و لذا توقعات اینچنینی باعث بروز تنش و لبریز شدن صبر افراد می شود.

اگر آستانه تحمل پایین باشد و نتوانیم خودمان را کنترل کنیم ممکن است در حین عصبانیت اتفاقات مثل قتل رقم بخورد و یک عمر پشیمانی را همراه داشته باشد باید از کنار مسائل و معضلات که با آن روبرو می شویم منطقی عبور کنیم و خردمندانه آن را حل کنیم البته سعی کنید نصیحت را هم در جای خودش بکار ببرید همه افراد در مقابل نصیحت کردن یک عکس العملی را نشان نمی دهند. عبارت تسکین دهنده "سخت نگیر" را با خود تکرار کنیم اکثر مشکلات ارزش این همه ناراحتی و عصبانیت ها را ندارد.

راهکارهای افزایش آستانه تحمل

1-سعی کنیم با توسل به آموزه های دینی صبر و تحمل خود را افزایش دهیم.

2-در صورتیکه در معرض فشار کار روزانه،خستگی،گرما و ... که باعث پایین آمدن آستانه تحمل می شود قرار گرفتید سعی کنید به نوعی از آن محیط خارج شوید.

3-ورزش به ما کمک می کند تا بسیاری از انرژی ها تخلیه و خشم کنترل شود.

4-اگر آدم جوشی و عصبانی هستید سلاح سرد یا گرم حمل نکنید.

5-با کوتاه آمدن در دعوا و پایان دادن به آن نه تنها بازنده نیستید بلکه توانسته اید از بروز یک حادثه یا فاجعه ناخواسته جلوگیری کنید و برنده اید.

6-از بکاربردن الفاظی که باعث تحقیر دیگران و جری شد دیگران می شود خودداری کنید.

7-از لجاجت در رانندگی جداً پرهیز کنید.

8-در درگیری ها اگر طرف مقابل به شما توهین کرد خود را کنترل کنید و شما توهین نکنید باز هم شما برنده اید.

9-در نزاع های خیابانی که خطرناک هستند به جای مداخله به پلیس اطلاع دهید.

10-زمینه های پرخاشگری را در فرزندانتان بشناسید و به فکر درمان آن باشید فرزندان از ما الگو می گیرند نزد آنها به دیگران توهین و پرخاش نکنیم.

امیدواریم  متولیان امر هم موضوع بهداشت روان را در جامعه به جدیت دنبال کنند تا افراد در معرض خطر بتوانند نسبت به درمان خود اقدام نمایند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632721
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.