به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک مقام قضایی متخلفان شکار وصید را به اتهام شکار یک بزکوهی، توهین به مقامات و ماموران دولت و تمرد نسبت به ماموران حین انجام وظیفه با توجه به بند ب ماده 13 قانون شکارو صید و بند پ ماده 122 قانون مجازات اسلامی هر کدام از متهمان را به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم کرد.
همچنین یکی از متخلفان شکار صید علاوه بر مجازات های مزبور به تحمل یک سال حبس برای تمرد نسبت به ماموران و تحمل 74 ضربه ضربه شلاق تعزیری بابت توهین به ماموردولت حین انجام وظیفه محکوم شد.
در مرحله اجرا دادگاه این متهمان را به دلیل فقدان سابقه کیفری و تخفیف به لحاظ جوان بودن و پیش بینی اصلاح مرتکبان تخلف اجرای تمام مجازات را به حال افراد مزبور مناسبت ندانسته و با توجه به مواد 43،46،48، 50، 53،54، و 55 قانون مجازات اسلامی مصوب1392 قرار تعلیق مجازات های حبس متخلفان را به مدت سه سال صادرکرد.
این مرجع قضایی اعلام کرد: متخلفان در این مدت باید ملتزم به حسن رفتار و عدم ارتکاب بزه در آینده شده و همکاری لازم را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محل زندگی خود در زمینه حفاظت از حیات وحش به خصوص تغذیه حیوانات درفصول سرد در مناطق حفاظت شده داشته باشند.
همچنین به صورت هر دو ماه یک بار به واحداجرای احکام مراجعه و نسبت به رو نویسی چهل بار از این عبارت ' من انسان خوب و متمدنی هستم، شکار حیوانات و بدر رفتاری با آنها باعث سنگ دل شدن انسان می شود .من دوست ندارم انسان سنگ دلی باشم پس حیوانات را شکار نمی کنم و به آنها آزار نمی رسانم چرا که عواقب تغییر در اکوسیستم در درجه اول متوجه نوع بشر خواهد بود.
متخلفان باید نسبت به تنظیم تحقیقی یک صفحه ای در هر جلسه راجع به یکی از گونه های جانوری بومی ایران که در معرض انقراض است با خط خود و تحویل به واحد اجرای احکام و تایید اداره منابع طبیعی محل زندگی خود به عنوان دوره آموزشی و تربیتی اقدام کنند وگواهی مربوطه با همکاری اداره محیط زیست به همراه گواهی عدم سوء پیشینه خود را در یک روز مانده به پایان فرجه تعلیق به دادستان شهرستان ارائه کنند.
چنانچه محکومان درمدت تعلیق بدون عذر موجه ازدستورهای دادگاه تبعیت نکنند دادگاه صادر کننده حکم قطعی به درخواست دادستان یا قاضی اجرای احکام، حسب مورد برای بار اول یک تا 2 سال به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق را لغو می کند ؛ هرگاه محکوم از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق، مرتکب یکی از جرایم عمدی موجب حد، قصاص،دیه یا تعزیر تا درجه هفت شوند دادگاه قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را نیز صادر می کند.
طبق بند ب ماده 12 قانون شکار وصید شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب و مستوجب مجازات است.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی در جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده است.
مساحت پارک ملی کلاه قاضی بیش از 47 هزار هکتار و مساحت پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی بیش از سه هزار و 500 هکتاراست.
در این منطقه تاکنون 252 گونه گیاهی مانند کاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام کوهی، 17 گونه پستاندار، 45 گونه پرنده و 11 گونه خزنده شناسایی شده است.
پ/8114 / 6022 خبرنگار : امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : مسعودعمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.