دبیر اجرایی دوازدهمین سمینار 2 سالانه الکتروشیمی انجمن شیمی ایران روز یکشنبه به ایرنا گفت: از این تعداد مقاله 20 مقاله به صورت سخنرانی و 200 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد که از میان سخنرانان، چهار سخنران، کلیدی هستند.
دکتر اسماعیل شمس سولاری افزود: بیشتر مقاله های رسیده به دبیرخانه همایش درباره الکتروشیمی تجزیه بوده است که در زمینه های اندازه گیری و آزمایشگاهی کاربرد دارد.
دبیر اجرایی سمینار 2سالانه الکتروشیمی ایران، الکتروشیمی را از علوم بین رشته‌ای خواند و اظهار کرد: این علم، کاربردهای صنعتی زیادی بویژه درباره خوردگی در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، استخراج فلزهایی مانند مس، آلومینیوم و روی، صنایع تولید باتری، تصفیه پساب‌های صنعتی و صنایع آب‌کاری دارد.
وی با اشاره به اهمیت تبدیل و ذخیره ‌سازی انرژی، خاطرنشان کرد: بسیاری از بحث های مرتبط با تبدیل و ذخیره ‌سازی انرژی مانند سلول‌های خورشیدی، باتری‌ها و ابرخازن‌ها بر پایه علم الکتروشیمی استوار هستند.
این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه کشور ایران، ظرفیت بالایی در زمینه استفاده از سلول‌های خورشیدی دارد، تصریح کرد: لازم است که در این بخش سرمایه‌گذاری های بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه با وجود دعوت دبیرخانه همایش از صنایع مختلف کشورمان، استقبال چندانی از سوی آنها برای حضور در این گردهمایی علمی صورت نگرفت، گفت: متخصصان صنایع حضور کم رنگی در سمینار دارند در حالیکه بحث الکتروشیمی در صنایع مختلف فعال در کشورمان، جایگاه خاصی دارد.
دوازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی توسط دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان و با همکاری انجمن شیمی ایران روزهای 13 و 14 اردیبهشت سالجاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
الکتروشیمی صنعتی، الکتروشیمی فیزیک، الکتروشیمی تجزیه‌ای، الکتروشیمی تولید و ذخیره انرژی، الکتروشیمی مولکولی، سنتز الکتروشیمیایی و زیست الکتروشیمی از محور های اصلی این همایش است.
اطلاعات بیشتر درباره دوازدهمین سمینار دو سالانه الکتروشیمی ایران در پایگاه اینترنتی http://ech12.ui.ac.ir در دسترس است.
یازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی شهریور ماه 1393 در دانشگاه گیلان، برگزار شد.
الکتروشیمی شاخه‌ای از شیمی‌فیزیک و شیمی‌تجزیه است که به بررسی واکنش‌های شیمیایی می‌پردازد که در اثر عبور جریان الکتریکی انجام می‌شوند و یا انجام یافتن آن‌ها سبب ایجاد جریان الکتریکی می‌شود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.