به گزارش ایرنا،سیدمصطفی علوی بعد از ظهر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرهای خور، جندق، فرخی و انارک و تعدادی از روستاهای منطقه خور و بیابانک بدلیل دوری از خطوط لوله گاز، امکان گازرسانی بصورت معمول را ندارند.
وی اظهار کرد: قرار است در این مناطق با فشرده سازی گاز در ایستگاه های مادر و انتقال آن از طریق تانکرهای مخصوص به شش ایستگاه دختر، گاز به این مناطق ارسال شود و سپس از طریق شبکه لوله گاز در اختیار مشترکین قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: این طرح از سال قبل آغاز شد و بسیاری از مقدمات آن در چهار محور ایجاد ایستگاه مادر، تهیه تانکرهای سوخت رسان، ایجاد شش ایستگاه دختر و اجرای شبکه گاز رسانی در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان سالجاری و احتمالا دهه فجر سال، به پایان خواهد رسید و روزانه 17 تانکر گاز فشرده شده به این مناطق منتقل می شود.
علوی با بیان اینکه در کل استان در مجموع یکهزار و 448 روستا مشمول گاز رسانی است، گفت: از این تعداد تاکنون یکهزار و 337 روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند.
وی دوری از خطوط لوله و غیراقتصادی بودن انتقال را در زمره دلایل عدم گازرسانی به سایر روستاهای استان اعلام کرد.
وی بهره برداری از ایستگاه سی جی اس شرق اصفهان با هزینه بالغ بر چهار میلیارد تومان و بهره برداری از خط انتقال گاز شرق با هزینه بالغ بر 33 میلیارد تومان را از دیگر برنامه های شرکت گاز استان در سال گذشته عنوان کرد.
وی تصریح کرد: سال گذشته همچنین ساخت ادارات گاز نوش آباد، محمد آباد، جرقویه، رزوه و توابع شهرستان چادگان آغاز و ساختمان های اداری گاز در شهرهای نیک آباد بهره برداری و چند ساختمان این شرکت در شهرستان های آران و بیدگل؛ گلپایگان و نجف آباد تعمیر و تجهیز شد.
به گفته علوی، بهره برداری از سه ایستگاه و آغاز عملیات اجرایی پنج ایستگاه تقلیل فشار در طرح جامع نجف آباد، احداث ایستگاه تقلیل فشار و ایجاد پست امداد گازبانی و گازرسانی به فاز 3 شهرک صنعتی رازی در شهرضا و گاز رسانی به شهرک صنعتی چادگان و روستای دستگرد اردستان از دیگر برنامه های شرکت گاز در استان اصفهان بود.
وی کسب تندیس برنز جایزه ملی کیفیت، تندیس بلورین هفتمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، رتبه اول جشنواره شهید رجایی استان، لوح تقدیر و تندیس خدمات سبز کشور، لوح تقدیر و تندیس سیمین جایزه مدیریت مصرف انرژی و نشان زرین چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور را گوشه ای از افتخارات شرکت گاز استان در سال گذشته برشمرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه 99 درصد از خانوارهای استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند، افزود: 99.6 درصد از خانوارهای شهری و 95 درصد از خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
وی گفت: مصرف متوسط روزانه خانوارهای شهری 6.4 مترمکعب در روز و خانوارهای روستایی 6.8 متر مکعب در روز است.
علوی با انتقاد از میزان مصرف بالای گاز افزود: مجموع مصرف گاز طبیعی سالانه استان 20 میلیارد مترمکعب و روزانه 54.8 میلیون لیتر مکعب است که رسانه ها باید در زمینه کاهش مصرف خانوارها، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.
وی تصریح کرد: در مجموع 44درصد از گاز استان در بخش صنعت، 33درصد در بخش نیروگاهی، 18درصد در بخش خانگی، 3درصد در حمل و نقل و 2 درصد در بخش تجاری مصرف می شود.
وی گفت: شرکت گاز استان با یکهزار و 105 کیلومتر خط انتقال فشار قوی، اجرای 24 هزار و 902 کیلومتر شبکه گاز رسانی به یک میلیون و 686 مشترک را انجام داده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در این پیوند یک میلیون و دو هزار و 200 انشعاب صورت گرفته و دو هزار و 588 ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ در اصفهان راه اندازی شده است.
وی از گاز رسانی به 45 شهرک استان در سال های گذشته نیز خبر داد و افزود: تاکنون هشت هزار و 341 واحد صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
یک سوم گاز طبیعی جهان در آمریکا و روسیه تولید می شود و ایران با تولید 206 میلیارد متر مکعب در جایگاه سوم قرار دارد.
ایران با 34 تریلیون متر مکعب دارای جایگاه اول ذخایر گازی جهان است.
سالانه 250 میلیارد متر مکعب گاز از مبادی تولید به مصرف کنندگان کشور منتقل و 8 تا 9 درصد آن در استان اصفهان مصرف می شود.

6027/7134/ خبرنگار: کامران * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.