روزنامه 'نسل فردا' در مطلبی به نقل از معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نوشت: طبق برنامه پنج ساله شهر، اصفهان در سال 1400 شهری بدون دفن پسماند است.
احمدرضا مصور با اشاره به تولید یک هزار تن پسماند در اصفهان افزود: در اصفهان هزار تن پسماند تولید می شود که 300 تن آن پسماند تر است، بخشی از این پسماند به تکنولوژی RDF تبدیل و به وسیله نیروگاه هاضم زباله، برق تولید می کند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از نائب رئیس اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل اصفهان نوشت: قاچاق کالا صنعت را زمین گیر کرده است.
رضا آقاباباگلی افزود: اصفهان یکی از قطب های صنعتی کشور است که در سالهای جنگ و تحریم به خوبی از پس نیازهایی که در این حوزه وجود دارد برآمده ، اما در حال حاضر قاچاق کالا مشکلات شدیدی را برای این صنعت و سایر صنایع بوجود آورده است.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عدم تحقق جایگاه واقعی شورا در چهار دوره گذشته نوشت: جایگاهی که شوراها می توانستند در این فاصله زمانی بدست آورده و ارتقاء دهد، حاصل نشده است.
حسین ملایی افزود: انتظار این است که در هر دوره نسبت به دوره گذشته چند قدم جلوتر رفته باشیم و افراد اندیشمند و متخصص بر سر کار قرار داشته باشند ، شورا در مورد مسائل کلان شهرها ، باید زمان های کوتاه 5 ساله، 10 ساله و حتی 50 ساله برای رشد شهر در نظر گرفته و بر اساس آن برنامه ریزی حساب شده تبیین کنند و توسعه شهر را بر اساس جمعیت آینده در نظر بگیرند.
ملایی افزود: بنابراین انتظاری که در این خصوص از شورا وجود داشت به اعتقاد بنده در این دوره ها رقم نخورده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به آغاز بکار رصد خانه فرهنگی، اجتماعی استان اصفهان نوشت: در حوزه فرهنگ که مورد دغدغه خاص مقام معظم رهبری است، باید توانمند و قوی عمل کنیم.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود: جای خالی عملکرد صحیح در حوزه فرهنگ در کشور احساس می شود و باید نقشه آمایش سرزمینی ملاک و معیار برای فعالیت های عالمانه فرهنگی در کشور باشد.
وی گفت: در شهر اصفهان و در استان اصفهان بسیاری از فعالیت های فرهنگی برای نخستین بار صورت می گیرد، لازم است مشخص شود کدام نهاد تصمیم گیرنده نهایی فرهنگ است و چه ساز و کارهایی برای این حوزه در نظر گرفته شده است.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در صدد است با ارائه راهکارهای شهرسازی از بروز شرایط برگشت ناپذیر در افزایش دمای شهر اصفهان جلوگیری کند نوشت: در جستجوی جزایر گرمایی شهر.
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از مدیر اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش کیفیت محیط زندگی به دلیل افزایش دما نوشت: با ارائه راهکارهای شهرسازی در صدد هستیم تا از بروز شرایط غیر قابل برگشت در افزایش دمای شهر جلوگیری کنیم.
فریاد پرهیز افزود: افزایش دما در دهه های اخیر و شکل گیری جزایر گرمایی در محیط های شهری، موجب کاهش کیفیت محیط زندگی شده است، از سوی دیگر توسعه شهری علاوه بر تغییرات دما، بر روی بارش ها، رطوبت و کیفیت هوا هم آثار قابل توجهی دارد و در گذر زمان باعث تغییر شرایط اقلیمی می شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت: نرخ بیکاری در اصفهان 26 درصد است.
ناصر موسوی لارگانی افزود: آمارهای اشتغالزایی که توسط مسئولان دولتی ارائه می شود با آمار واقعی در جامعه تفاوت بسیاری دارد.
موسوی لارگانی گفت: چنانچه آمار بیکاری را با کشاورزان که در استان بیکار شده اند، محاسبه کنیم در حال حاضر میانگین نرخ بیکاری در استان اصفهان بیش از 26 درصد است.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نوشت: با توجه به رونق گردشگری در اصفهان در یک برنامه ریزی پنج ساله تلاش داریم تا ظرفیت اقامت گردشگران را نسبت به دو سال گذشته چهار برابر کنیم.
فریدون الهیاری افزود: ساخت 63 هتل با درجه های مختلف کیفی در اصفهان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با احداث آنها ظرفیت اقامتی استان اصفهان متناسب با ظرفیت های جاذبه های آن افزایش یابد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نوشت: قطعه اول آزادراه شرق در شهریورماه افتتاح می شود.
حجت الله غلامی از بهره برداری قطعه اول آزادراه شرق اصفهان حد فاصل آزادراه اصفهان - نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و افزود: قطعه اول این مسیر بطول 30 کیلومتر با پیشرفت قابل ملاحظه ای در حال انجام است و قطعه دوم آن نیز تا جاده اصفهان - نائین به طول 33 کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نوشت: عرصه برای حضور آمریکایی ها در منطقه کاملا تنگ شده است.
غلامرضا سلیمانی افزود: امروزه در منطقه که قبلا در سیطره آمریکا بود، شرایط معکوس شده و برای حضور آمریکایی ها کاملا تنگ شده و آمریکایی ها متحمل شکست بزرگی از ایرانی ها شدند.
گ 7150/ 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.