کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز شنبه به ایرنا گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار تا روزهای پایانی هفته بر روی این استان است.
فاطمه زهرا سیدان افزود:بر این اساس در اغلب مناطق استان احتمال وقوع ناپایداری هایی به شکل افزایش ابر، بارش های رگباری، رعد و برق و گاهی وزش باد به نسبت شدید و در برخی مناطق افزایش لحظه ای سرعت باد تا اواخر هفته جاری برای این استان پیش بینی می شود.
سیدان با بیان اینکه در برخی از مناطق استان هم شرایط برای بارش تگرگ وجود دارد گفت: با توجه به شدت ناپایداری ها در 48 ساعت آینده بویژه در ساعات عصر و شب، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در استان اصفهان وجود دارد.
وی افزود: براساس اخطاریه شماره 9 اداره کل هواشناسی استان اصفهان با توجه به شرایط بد جوی در چند روز آینده به مسافران و همشهریان توصیه می شود، از اسکان و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین گفت: امکان وقوع صاعقه و بارش تگرگ بویژه در کوهپایه ها وجود دارد.
وی افزود: به توجه به شرایط بد جوی جهت جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی به مسافران و همشهریان اصفهانی توصیه می شود تا تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.
سیدان با اشاره به لزوم توجه ویژه کشاورزان و گلخانه داران به شرایط جوی کنونی گفت: تا ساعات آینده توصیه های ویژه ای هم برای کشاورزان و گلخانه داران برای حفاظت از میوه های سردرختی از طرف اداره کل هواشناسی استان اصفهان صادر خواهد شد.
استان اصفهان درمرکز فلات ایران است وبه علت گستردگی زیاد، شامل بخش‌های متعدد کوهستانی و جلگه‌ای و اقلیم چهارگانه آب و هوایی در طول سال است.
استان اصفهان در شمار مناطق خشک و کم بارش منطقه میانی کشور است و در سال های اخیر نیز با پدیده خشکسالی روبرو بوده است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.