به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز جمعه در این پیام که در آیین اختتامیه این جشنواره توسط رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان خوانده شد، افزود: ایران اسلامی سرفراز به تمدنی کهن، دوران نو و جدیدی را آغاز کرده است، از یک سو تلاش مجاهدت ملت ایران در چهار دهه گذشته برای دستیابی به استقلال و عدم وابستگی به ثمر نشسته است و از سوی دیگر تلاشی پرنشاط در فضای ارامش و عقلانیت برای تحقق توسعه و دستیابی به قله های پیشفرت و عدالت آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در شرایطی که اکثر کشورهای منطقه از ناامنی ناشی از افراطی گری و دخالت های بیگانگان رنج می برند ملت سربلند ایران در امنیتی مثال زدنی در مسیر رشد اقتصادی پایدار، هر روز گامی نو بر می دارد.
رئیس جمهوری افزود: فرصت گردهمایی کارآفرینان، فن آفرینان و نوآوران این سرزمین، که ماموریت گرانسنگ توسعه را بر دوش گرفته اند درجشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی مغتنم شمرده و شادمانی خود و همکارانم در دولت را از جنبش جوانان این مرز و بوم در ایجاد شرکت های نوپا، نوآور و کارآفرینی ابراز می نماییم.
وی خاطرنشان کرد: به تحقیق می توان ادعا کرد که حرکتی که جوانان این سرزمین در خلق ثروت از فرصت های جدید آغاز کرده اند نوید بخش آینده ای روشن و درخشان برای این سرزمین است.
دکتر روحانی افزود: هر چند که بدخواهان ایران کوشیده اند مانع این موج بزرگ خلاقیت، نوآوری و خطر پذیری کارآفرینانه شوند، دولت تدبیر و امید در همه سطوح و در همه بخش ها خود را حامی شرکت های نوپا و کارآفرینان جوان می داند و همه ابزارها و امکانات خود را برای موفقیت آنها به کار بسته است.
وی تاکید کرد: بر این باورم که به جای بدبینی و سوء ظن به جوانان مبتکر باید آغوش پر مهر نظام اسلامی را بر روی کارآفرینان و نوآوران کشور بگشاییم و دستان همه کسانی که باعث رونق و بهبود کارآفرینی در کشور می شوند را بفشاریم و با قدرت از ایشان پشتیبانی کنیم.
رئیس جمهوری با اشاره به حضور جمعی از نخبگان حوزه کارآفرینی و فن آفرینی کشوردر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی افزود: لازم می دانم ضمن اعلام حمایت دولت تدبیر و امید از فعالان حوزه کارآفرینی کشور برعزم این دولت بر تحقق برنامه های تدوین شده در بهبود توسعه فضای کارآفرینی و کسب و کار کشور و رساندن کشور به قله های رفیع توسعه تاکید کنم.
وی تصریح کرد: از راه دور دست شما نوآوران و فن آفرینان ایران را می فشارم و آینده ای درخشان را به شما بشارت می دهم وازشما جهادگران عرصه نوآوری و توسعه علمی ایران اسلامی می خواهم که با صبر و بردباری انقلابی تلاش جهادی خود را در ایجاد و توسعه شرکت های نوآور با جدیت و بدون وقفه ادامه دهید.
دکتر روحانی افزود: از همه مدیران کشور که به نحوی ماموریت آنها و سازمان متبوعشان مرتبط با حوزه کارآفرینی، علم و فن آفرینی است می خواهم که در حل مشکلات پیش روی جهادگران عرصه توسعه لحظه ای درنگ نکنند و از همه ظرفیت های قانونی که در برنامه ششم توسعه و قانون شرکت های دانش بنیان تعریف و ایجاد شده است استفاده کنند چراکه آینده ایران اسلامی جز با تلاش جوانان خلاق، خطر پذیر و کارآفرین ساخته نخواهد شد.
آیین اختامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز جمعه در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.
این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی از روز گذشته هفتم اردیبهشت تا امروز (جمعه) برگزار شد.
ت/6020 / 6022 خبرنگار:علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : مسعود عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.