حسن کامکار روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا، تهیه و اجرای طرح هادی روستاها را یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن اعلام کرد و افزود: در برنامه پنجم توسعه، عمران و آبادانی روستاها جزو اولویت اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار بود.
وی گفت: طرح هادی 38 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان تهیه و طرح هادی 16 روستا دیگر بین 30 الی 70 درصد انجام شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته با همکاری بخشدار مرکزی، دهیاری‌ها و مشارکت مردم، اجرای طرح هادی شامل جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت ریزی در روستاهای بخش مرکزی شامل حجت آباد، علی عرب، معروف آباد، انالوجه، گشنیزجان، کمیتک و در بخش چنار رود مرکز بخش چنار رود از محل قیر یارانه ای با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام شد.
کامکارافزود: تا سال 95 بیش از سه هزار و 800 جلد سند واحد مسکونی به متقاضیان سند در شهر چادگان، رزوه و روستاهای بخش چنار رود و مرکزی شهرستان ثبت و صادر شد.
مدیر بنیاد مسکن چادگان گفت: متقاضیان صدور سند مالکیت در شهر چادگان، رزوه و روستاهای بخش مرکزی و چنار رود می توانند برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند تا مراحل صدور سند انجام شود.
وی گفت: صدور سند مالکیت، در صورت نداشتن شاکی روی ملک، در مدت سه ماه در این بنیاد انجام می شود.
طرح هادی روستایی، طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.
شهرستان چادگان با 35 هزارجمعیت در 110 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان دارای 64 روستا با جمعیت حدود 28 هزار تَن است.
ت/ع/3011 / 6027 تنظیم کننده: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.