نکوداشت هفته اصفهان از سوم اردیبهشت آغاز شده است و تا 9 همین ماه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، در این هفته، ظرفیت های موجود در شهر اصفهان به مردم معرفی می شود و این هفته فرصتی مغتنم برای آشنایی شهروندان با اسناد هویتی اصفهان در بخش های مختلف هنری شامل تئاتر، کتاب، موسیقی، صنایع دستی و دیگر بخش ها محسوب می شود.
در این هفته، اماکن تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش جهان با برپایی نمایشگاه ها، شکل و شمایل زیبایی پیدا کرده است.
بسیاری از گردشگرانی که در اردیبهشت به اصفهان سفر کرده اند، برگزاری آیین های این هفته را در چنین ماه زیبایی، موجب دو چندان شدن شکوه شهر گنبدهای فیروزه ای می دانند.
مسافری که به همراه خانواده اش چند روزیست مهمان خطه اصفهان است، گفت: اصفهان شهری بسیار زیبا با جاذبه های مختلف بویژه تاریخی است که موجب جذب بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف ایران و حتی جهان می شود.
مریم کشت بان با اشاره به برپایی هفته نکوداشت اصفهان و آذین خیابان ها و اماکن تاریخی این شهر به این مناسبت گفت: انتخاب این هفته در اردیبهشت اصفهان، اقدامی بجا و درست است زیرا در این هنگام، زیبایی و طراوت فصل بهار را در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر می توان دید و درک کرد.
این گردشگر، ظرفیت های اصفهان را بسیار زیاد دانست و گفت: بعنوان یک هموطن به وجود چنین خطه ارزشمندی در کشورم افتخار می کنم.
'مسعود دانش' دیگر مسافر حضور یافته در اصفهان گفت: اصفهان آنقدر زیبا و دیدنی است که شاید سالی یکبار سفر به این شهر برای هر هموطنی کم باشد زیرا هر فصل اصفهان، زیبایی خاص خود را دارد.
وی، عروس فصل های اصفهان را ماه اردیبهشت دانست و گفت: برگزاری این مناسبت در اردیبهشت، انتخابی صحیح است زیرا در این فصل، اصفهان زیباتر از هر موقع از سال است بویژه اینکه جاری شدن زاینده‌رود نیز زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.
این مسافر با اشاره به اطلاع رسانی در شهر برای برنامه های هفته نکوداشت از جمله نمایشگاه ها و همایش های مختلف گفت: با حضور در این برنامه ها، بیش از پیش با ظرفیت های هنری و فرهنگی این شهر آشنا شدم.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به برگزاری ۳۷ ویژه برنامه برای نکوداشت هفته اصفهان گفت: برنامه هفته نکوداشت اصفهان از ۱۲ سال گذشته تاکنون برگزار شده است.
علی قاسم زاده، وجود شخصیت تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان را زمینه ساز نامگذاری هفته‌ای به نام هفته نکوداشت اصفهان عنوان کرد و افزود: سوم اردیبهشت بعنوان روز شیخ بهایی، روز آغاز هفته اصفهان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: در این هفته علاوه بر برنامه‌های مدنظر شهرداری، برخی دستگاه‌های دیگر و اقلیت‌های دینی نیز برنامه های ویژه ای برای بیان هرچه بهتر ظرفیت های اصفهان دارند.
وی گفت: سعی شده تا برنامه‌های نکوداشت امسال دارای خلاقیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته باشد.
وی افزود: تهیه آلبوم برخی خوانندگان، تهیه کتاب، سرودهای کودکانه و برنامه‌های دیگر از جمله برنامه‌های جدیدی است که امسال با تاکید بر رویکرد تولیدات محتوای ماندگار برگزار می شود.
قاسم زاده با اشاره به اینکه در حاشیه برنامه‌های مردمی هفته نکوداشت اصفهان از اقشار مختلف مردم هم تجلیل می شود، گفت: این تجلیل در سطح ائمه جماعات محلات، هنرمندان و ورزشکاران صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه تجلیل از مقام والای شهدا نیز جزو برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان است، گفت: به این منظور برنامه‌هایی در گلستان شهدای اصفهان اجرا شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: جز برنامه‌های فرهنگی هفته نکوداشت اصفهان بسیاری از موضوعات دیوارنگاره‌های شهری هم متعلق به شهداست.
سوم اردیبهشت،‌ روز بزرگداشت علامه محمدبن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی است؛ شاعر و نویسنده عارف‌ مسلک، عالم و دانشمند مشهور قرن دهم و یازدهم هجری که در علوم فلسفه، منطق و ریاضیات تبحر داشت.
او از علمای جامعی بود که به مهمترین علوم زمان خود آگاهی داشت و حدود 95 کتاب و رساله در زمینه سیاست، حدیث، ریاضیات، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک تألیف کرد.
سوم اردیبهشت از سوی مسئولان شهری اصفهان به نام 'روز اصفهان' و از سوم تا نهم اردیبهشت بعنوان 'هفته نکوداشت اصفهان'، نامگذاری شده است.
اِصفَهان یا اِسپَهان، شهری باستانی و مرکز استان اصفهان واقع در مرکز ایران است.
اصفهان، سومین شهر پهناور ایران پس از تهران، مشهد و نیز سومین شهر پرجمعیت ایران پس از این دو شهر است.
گ// 6027/6994
خبرنگار: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.