به گزارش ایرنا، ' زهرا سعیدی ' روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای زیباشهر و دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه، افزود: اجرای این طرح تاثیر بسزایی در ارتقای سطح بهداشت و بهبود محیط زیست این منطقه دارد.
وی، تسریع در اجرای احداث شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر و روستاهای این بخش را خواستار شد و گفت: روستاهای بخش گرکن جنوبی با فاصله کمی از هم قرار گرفته اند و احداث شبکه فاضلاب در آنها هزینه زیادی را بدنبال ندارد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرارداد احداث شبکه فاضلاب شهرهای مبارکه و کرکوند در سال 91 منعقد شده است، گفت: باتوجه به ابهاماتی که در این قرارداد وجود دارد باید با اصلاح آن زمینه سرعت بخشیدن به اجرای این طرح را بوجود آوریم.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید ابهامات قرارداد جمع آوری فاضلاب شهرستان مبارکه را برطرف کند گفت: جمع آوری فاضلاب شهرهای مبارکه و استفاده از پساب فاضلاب اولین مطالبه از شرکت فولاد مبارکه است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف ردیف اعتباری فاضلاب شهر مبارکه هم گفت: این ردیف اعتباری بنابه دلایل نا معلومی حذف شده است در صورتیکه نباید حتی یک ریال از اعتبارات شهرستانی در محل دیگری هزینه شود.
وی در بخشی از سخنان خود نقد منصفانه دولت را یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: همه دولت ها اجرای دقیق قانون را برعهده دارند و باید اجرای قانون را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
سعیدی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن مصوبات طرح 9 ماده ای شورای عالی آب گفت: خشکسالی و عدم کشت محصولات کشاورزی مشکلاتی را برای مردم شهرستان مبارکه بوجود آورده است .
وی با بیان اینکه بیش از 12 هزار نفر در شهرستان مبارکه کشاورز هستند و از این راه امرار معاش می کنند افزود: سال گذشته مبلغی بعنوان خسارت به کشاورزان پرداخت شد امیدواریم امسال هم این مبلغ به آنها اختصاص پیدا کند.
نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین بااشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت امسال افزود: همه مردم باید برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند.
مجتمع آبرسانی فخرآباد ( زیباشهر) شهرستان مبارکه از توابع استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
عملیات احداث این مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب شرب برای 24 هزار تَن از اهالی 22 روستای شهرستان مبارکه از سال 1385 آغاز شده بود.
برای ساخت این مجتمع 42 کیلومتر خط انتقال آب، 20 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب، پنج ایستگاه پمپاژ، 2 هزار و 550 مترمکعب مخزن ذخیره و سه حلقه چاه نیمه عمیق اجرا شده است.
همچنین عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر های زیباشهر و دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه با اعتبار 960 میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.
شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر بطول 167 کیلومتر و با هزینه ای در حدود 960 میلیارد رالش با مشارکت فولاد مبارکه و شهرداری های زیباشهر و دیزیچه به روش بیع متقابل اجرا می شود.
شهرهای دیزیچه و زیباشهر از توابع شهرستان مبارکه هستند.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.