به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حمید چیت چیان، پیش از ظهر پنجشنبه، در آئین کلنگ زنی شبکه فاضلاب شهرهای زیباشهر و دیزیچه با اشاره به محدودیت منابع آبی موجود در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بارندگی ها در کشور یک سوم متوسط بارش جهانی است و این نشان دهنده این است که همه ما بنابر وظایف شرعی، ملی، قانونی و انسانی باید در خصوص مصرف آب توجه لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور در حوزه کمیت آب دچار مشکلات زیادی هستیم، ابراز داشت: در حوزه کیفیت آب نیز دچار چالش های نگران کننده ای هستیم چراکه در برخی مناطق منابع آبی وجود دارد که درست مدیریت نشده و آلوده هستند و نمی توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وزیر نیرو راه اندازی شبکه های فاضلاب را یکی از راهکارهای بهبود کیفیت آب در کشور عنوان کرد و گفت: این اقدام می تواند علاوه بر افزایش کیفیت آب در کشور در حوزه حفظ محیط زیست و آبرسانی به صنایع نیز نقش به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی فعالیت سه و نیم ساله دولت، به طور میانگین هر سال ۱۱ تصفیه خانه در کشور به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: این در حالی است که از ابتدای راه اندازی تصفیه خانه ها در کشور و از دوران قبل انقلاب، به طور میانگین هر سال ۵ تصفیه خانه راه اندازی شده است.

چیت چیان بیان داشت: در هر سال از فعالیت دولت های قبل به طور میانگین ۹۹ هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه خانه ایجاد می شد، اکنون این ظرفیت به ۱۹۴ هزار مترمکعب در شبانه روز رسیده است.

وی گفت: در سال ۹۵، دو هزار و ۹۸۵ روستا به طور بهداشتی آبرسانی شدند و این طرح با این روند فعلی تا سه سال آینده همه روستاهای کشور بهداشتی آبرسانی می شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: تاکنون در کشور ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ مجتمع روستایی راه اندازی شده است که به بیش از چهار میلیون جمعیت روستایی خدمات رسانی می کند.

در ادامه معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۱۰۷ هزار و هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی وجود دارد که آبرسانی به این مناطق از دوران قبل از انقلاب آغاز شده است، اظهار داشت: در دوره اول مدیریت آب منطقه تنها ۴۰۰ روستا بهداشتی آبرسانی شد ولی امروز با تدابیر اندیشیده شده بسیاری از روستاها در استان تحت پوشش آبرسانی بهداشتی قرار گرفتند.

محمدعلی طرفه،  با اشاره به اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب در خصوص زاینده رود، ابراز داشت: یکی از بندهای این مصوبه کاهش استفاده آب توسط صنایع بود که با همکاری صنایع بزرگ استان در این زمینه اقدامات خوبی صورت گفت.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 630153
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.