روزنامه اصفهان امروز در مطلبی به نقل از استاندار اصفهان از تایید صلاحیت 32 نفر از داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در اصفهان خبر داد و نوشت: برای تکمیل نمایندگان مجلس، انتخابات میان دوره ای مجلس در چهار حوزه کشور برگزار می شود که مهمترین حوزه شهرستان اصفهان است.
زرگرپور با اشاره به وجود 107 شهر در استان اصفهان افزود: 570 نفر باید برای شوراهای اسلامی این شهرها انتخاب شوند.
وی گفت: سه هزار و 20 نفر نیز باید برای شوراهای 900 روستا در استان انتخاب شوند.
این روزنامه در مطلب دیگری با اشاره به آغاز رسمی ویژه برنامه های هفته نکوداشت اصفهان به نقل از شهردار اصفهان از پیش بینی حضور 300 هزار نفر در ویژه برنامه های هفته اصفهان خبر داد و نوشت:همه ما اصفهان را به نصف جهان می شناسیم، عنوانی که برای ما دلپذیر است و برای دیگران مایه تعجب و شاید مایه شگفتی و گاهی هم حسادت است.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبی به نقل از یک پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی نوشت: بر اساس مرکز ملی آمار ایران 97.5 درصد بیکاران کشور باسوادند و این در حقیقت بی سوادی سفید است و پرسش کلیدی از آموزش و پرورش آن است که برای خروج از بحران ناکارآمدی به چه تغییراتی نیاز دارد.
مرتضی نظری گفت: بی سواد سفید به کسانی گفته می شود که دارای سواد کتابی و دانشگاهی هستند اما فاقد چیزهایی برای شهروند بودن و توانمندسازی زیست هستند.
نظری گفت: آموزش و پرورش، امروز همچون ساختمان پلاسکو است که بخشی از آن روی 13 میلیون دانش آموز ممکن است براثر ناکارآمدی خراب شود و فاجعه آن است که در آینده، سرمایه اجتماعی نخواهیم داشت و بیسواد تربیت می شوند که امیدواریم در دولت جدید، ژنرال های آموزش و پرورش به میدان آمده و سواد دانش آموزان با دنیای جدید آشتی کند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از نائب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اصفهان اشاره کرد و نوشت: قیمت گوشت قرمز نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کرده است.
عبدالرضا آقاجانی به فروش گوشت قرمز با عنوان گوشت زابلی در فروشگاه ها اشاره کرد و افزود: گوشت زابلی گوشتی است که دام زنده آن در اصفهان وجود ندارد و به صورت کشتار و بسته بندی شده این گوشت به اصفهان وارد می شود که باید گفت گوشت زابلی از نظر کیفیت با گوشت تولیدی اصفهان یکسان نیست.
روزنامه نسل فردا هم در مطلبی به نقل از شهردار در مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان نوشت: اگر قرار شاخص های افق چشم انداز اصفهان محقق شود، راهکارهای خلاقانه تنها مسیر برون رفت از مشکلات شهر و رسیدن به این اهداف است.
مهدی جمالی نژاد افزود: اگر اصفهان را به نصف جهان می شناسند به خاطر این است که که این شهر، شهر علم و عمل، تنوع و ابتکار، خلاقیت،صنعت، فرهنگ ، هنر، جهاد، فلسفه، حکمت و معماری است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نوشت: تعداد دام سبک در اصفهان بیش از ظرفیت مراتع است.
محمدحسین شاملی افزود: به دلیل اینکه میزان دام سبک موجود در استان اصفهان بسیار بیشتر از ظرفیت مراتع است، بوته کنی، بهره برداری بیش از حد از منابع زیرزمینی، شیوه های نامناسب آبیاری، برداشت های غیراصولی از معادن و مواردی از این قبیل مشکلاتی برای زمین ایجاد کرده است.
روزنامه اصفهان زیبا هم در مطلبی به نقل از مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان نوشت: با صدور حکم قضایی مبنی بر تخریب ویلاهای حریم رودخانه زاینده رود ، عوامل اجرایی شرکت آب منطقه ای 13 ویلا را در باغ بهادران تخریب کردند.
محمد شفاهی افزود: بر اساس احکام صادره از طرف مراجع قضایی استان و تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، تجاوز به حریم و بستر رودخانه ممنوع است.
وی افزود: امسال 25 ویلا که در حریم زاینده رود ساخته شده بود، در دست تخریب قرار گرفته که تاکنون حدود 20 مورد آن در بخش باغبهادران شهرستان لنجان تخریب شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از تشکیل 133 تعاونی در سطح استان خبر داد و نوشت: با تشکیل 133 تعاونی برای دو هزار و 214 نفر نیز فرصت شغلی ایجاد شده است.
علیرضا تیغ ساز افزود: شهرستان های اصفهان، کاشان و خوانسار بیشترین آمار تشکیل تعاونی در این مدت را داشتند.
تیغ ساز افزود: از هفت هزار و 300 شرکت تعاونی تشکیل شده در استان هم اکنون سه هزار و 180 شرکت فعال هستند.

گ 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.