به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در دومین روز اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد، افزود: راه اندازی شبکه شهرهای نوآور و دانش محور اسلامی فرصتی برای تبادل نظر شهرهای عضو و نزدیکی سران شهرهای اسلامی است که باید در دستور کار اجلاس شهرداران جهان اسلام قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هیچ یک از شهرهای اسلامی نمی پذیرند که کورکورانه هویت خود را نادیده بگیرند، درعین حال افزود: نمی توان تحولات پیچیده هزاره سوم را در جریان جهانی شدن نادیده گرفت.
شهردار اصفهان با بیان اینکه جهانی سازی تهدید همیشگی است، افزود: شهرهای اسلامی باید در جریان جهانی شدن راه میانه را در پیش گیرند و به پروژه جهانی سازی نه و به جهانی شدن آری گویند.
وی ادامه داد: شهرهای اسلامی باید توانایی تغییر را داشته باشند و در اتمسفر پرشور جهانی شدن با چشم اندازی واحد و در مسیری روشن گام بردارند.
در دومین روز اجلاس شهرداران جهان اسلام ، چالش های پیش روی شهرهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
اجلاس شهرداران جهان اسلام از روز سه شنبه هفته جاری با حضور 40 شهردار از 27 کشور اسلامی و 19 شهردار داخلی در مشهد آغاز شد و تا فردا ( پنجشنبه ) ادامه می یابد.
عراق، عمان، لبنان، مالی، اوگاندا، الجزایر، غنا، افغانستان، پاکستان، ترکیه، سوریه، مراکش، مالزی، یمن، بوسنی، روسیه، استرالیا، سیدنی و ساحل عاج از جمله کشورهای حاضر در این اجلاس هستند.
کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
مراسم رسمی آغاز این رویداد پنجم بهمن پارسال با حضور 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی در مشهد برگزار شد.
7505/6012 / 2093 خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی ** بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.