محمدرضا آرین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حفظ سلامت و ایمنی کودکان اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: اقدام های استاندارد سازی با هدف جلوگیری از حادثه ها و خطرهای احتمالی صورت می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تخطی از قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص کالاها و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری است، اقدام های حقوقی در پی خواهد داشت، افزود: بهره برداری از تجهیزات تفریحی مستقر در این گونه مرکزها، افزون بر دارا بودن استاندارد ساخت، نیاز به گرفتن مجوز پس از نصب و هنگام بهره برداری نیز دارد.
رئیس اداره استاندارد کاشان خاطرنشان کرد: هم اکنون در 12 مجموعه تفریحی اعم از شهربازی، پارک و بوستان با دارا بودن 117 وسایل تفریحی بیشتر تجهیزات دارای مجوز بهره برداری است و روند استاندارد سازی سایر وسایل، کماکان در حال انجام است.
وی هم چنین تصریح کرد: نظر به اهمیت آموزش و نظارت فنی حین بهره برداری برابر قوانین، افراد معرفی شده توسط متصدیان شهربازی به عنوان ناظران فنی پس از فراگیری آموزش های مرتبط در طول زمان فعالیت مرکزها حضور مستمر دارند.
آرین با بیان اینکه نظارت بر استانداردسازی وسایل تفریحی شهرهای آران وبیدگل، نطنز، بادرود، قمصر، ابوزیدآباد و نوش آباد نیز توسط این اداره انجام می شود، از شهروندان خواست قبل از استفاده از وسایل تفریحی از دارا بودن مجوزهای معتبر اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده نقص تجهیزات بازی، شکایت خود را به سامانه نظارت بر وسایل تفریحی به آدرس ISAD.ISIRI.GOV.IR (بخش گزارش های مردمی) ارسال کنند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.