جمشید عامری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته کار و کارگر افزود: به ازای به کارگیری هر نفر در کارگاه ها و مشاغل خانگی مبلغ 50 میلیون ریال و تا سقف 15 نفر با تسهیلات 4 درصد به کارفرمایان پرداخت می شود.
وی با بیان این که هفته کارو کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا یازدهم همین ماه ادامه دارد تصریح کرد: برنامه های متنوعی طبق روز شمار پیش بینی شده و اجرا می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان افزود: بازدید فرماندار و اعضای کارگروه اشتغال از واحدهای تولیدی ، غبارروبی گلزار 27 شهید کارگر شهرستان، حضور کارگران و کارفرمایان در نمازجمعه، برگزاری جشن کارگری و تحلیل از کارگران نمونه و دیدار اعضای ستاد هفته کارگر یا امام جمعه شهرستان از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.
عامری با اشاره به وجود باشگاه ورزشی کارگران در شهرستان خاطر نشان کرد: کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با عقد قرارداد می تواند از 50 درصد تخفیف ویژه از این باشگاه استفاده کنند.
وی هم چنین افزود: کلیه کارفرمایان و مدیران شهرک ها می توانند در صورت سرمایه گذاری در امر ورزش کارگران از کسری بدهی مالیاتی برخوردار شوند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان تعداد واحدهای بالای 50 نفر کارگر شهرستان را 17 واحد و واحدهای کمتر از 50 نفر را یک هزار و 516 واحد اعلام کرد.
عامری تعداد کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی را 9 هزار و 931 نفر، بیمه اجباری را 6 هزار و 338 نفر و مقرری بگیران بیمه بیکاری را 153 نفر اعلام کرد.
وی آمار پرونده های شکایت کارگران را در سال 95 بالغ بر 174مورد ذکر کرد و افزود: سال 94 ، 214 پرونده داشته ایم که با تلاش و مشاوره صورت گرفته در سال 95 ، این تعداد کاهش دارد.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان در خصوص برنامه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال گفت: تلاش همه مسئولان شهرستان در راستای تولید و اشتغال بوده و حفظ اشتغال موجود، فعال کردن تعاونی توسعه عمران شهرستان، تشکیل تعاونی های صنعتی، تولیدی، کشاورزی، تعاونی روستایی، تشکیل کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و تشکیل کارگروه اشتغال و شناسایی فرصت های مزیت دار شهرستان در امور مشاغل خانگی و جلب اعتماد سرمایه گذاران در بخش های تولیدی ،صنعتی و کشاورزی است.
عامری گفت: در سال 95 تعداد 12 جلسه کارگروه اشتغال تشکیلشده که 34 مصوبه داشته است و 90 درصد آن ها اجرایی شده است.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.