به گزارش ایرنا، محمد حسن نصرتی شامگاه یکشنبه، در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: سپاه پاسداران و دولت دو بال اقتصاد مقاومتی هستند و برای به اوج رسیدن اقتصاد مقاومتی باید این دو با همکاری و همدلی کامل و در کنا هم گام بردارند.
این مسئول خاطر نشان کرد: دولت می تواند در مسائل زیر بنایی مانند احداث و اجرای جاده، آب، برق، گاز و ارتباطات گام بردارد و سرمایه گذاران را برای کار در بخش های دیگر مشوق باشد.
نصرتی فرهنگ سازی را لازمه پویایی اقتصاد دانست و افزود: برای این عمل باید همه با هم امروز استفاده از محصول ایرانی را تبلیغ کرده و نشان دهیم که هر خرید محصول خارجی یک فرصت شغلی را از فرزندانمان خواهد گرفت.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سمیرم نیز گفت: برای تحقق شعار سال و در امتداد فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، باید برای عملی اقتصاد مقاومتی و نه در مسیر اقتصاد سیاسی گام برداریم.
اردشیر نوابی سمیرمی با اشاره به بخش صنعت و معدن شهرستان سمیرم گفت: سال گذشته با توجه به قول هایی که داده شده بود اما تسهیلاتی در اختیار این صنف قرار نگرفته و پیشرفت هایی که انجام شده با آورده های خود آنان بود که هنوز به بهره برداری نرسیده است.
این مسئول با اشاره به سنگ اندازی برخی سازمان ها برای سرمایه گذاران تاکید کرد: متاسفانه امروز برای معدن داری که اشتغالزایی خوبی در شهرستان ایجاد کرده و همچنین وعده هایی برای ایجاد کارگاه و اشتغالزایی داده مانع تراشی شده است.
نوابی از فعالیت مستمر 800 بافنده فرش دست باف در شهرستان خبر داد و افزود: با پیگیری هایی که انجام شده موضوع شناسنامه دار شدن محصولات و بیمه دار شدن بافنده ها حل شده تا بتوانیم شاهد شکوفایی در این زمینه باشیم.
معاون فرماندار سمیرم در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی در امتداد قدرت بخشیدن به اقتصاد کشور بوده و از اقتصاد ریاضتی جداست.
محمد رضا عسگریان تولید و اشتغال را لازمه توسعه اقتصاد عنوان کرد و افزود: با افزایش تولید و حمایت از تولید کننده ها فرصت های شغلی افزایش یافته و پایدار خواهد شد.
وی تصریح کرد: شهرستان سمیرم با توجه به ظرفیت دامداری و کشاورزی دچار آمار بالای بیکاری فصلی است و مشکل اصلی این شهرستان همین مساله است.
فرمانده سپاه ناحیه سمیرم سپس با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی سال گذشته افزود: تمرکزطرح های محرومیت زدایی سپاه در سال جاری در بخش پادنا خواهد بود.
سرهنگ دوم پاسدار جواد فصیحی گفت: در بخش پادنا با حضور نیروهای متخصص بسیجی و اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال شاهد پروژه هایی همچون ساخت خانه عالم، بهبود وضعیت آب شرب روستاها، آسفالت و بهسازی مدارس، سرویس بهداشتی و همیاری در طرح هادی روستایی خواهیم بود.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 170 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
ت/7147 / 6022 خبرنگار: افشاری - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.