به گزارش ایرنا، تعداد داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 96 در استان اصفهان 61 هزار و 888 تن است که 32 هزار و 216 تن از آنها را زنان و 29 هزار و 672 تن را مردان تشکیل می دهند.
آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی صبح و بعداز ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 اردیبهشت سالجاری در 68 شهرستان و 185 حوزه امتحانی برای داوطلبان 6 گروه آموزشی برگزار خواهد شد.
تعداد کل داوطلبان کشور 878 هزار و 388 تن است که از این تعداد 48.96 درصد را داوطلبان زن و 51.04 درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دهند؛ مجموع داوطلبان امسال نسبت به سال گذشته 13.35 درصد افزایش یافته است.
داوطلبان استان اصفهان حدود 6.5 درصد از کل داوطلبان کشور را شامل می شوند.
روابط عمومی دانشگاه اصفهان به نقل از نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و نماینده ستاد آزمون های این دانشگاه اعلام کرد: آزمون کارشناسی ارشد در استان اصفهان در 14 دانشگاه و موسسه در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد و شاهین شهر برگزار می شود.
محمدرضا ایروانی افزود: بیشترین تعداد داوطلبان استان در شهر اصفهان با 48 هزار و 564 داوطلب هستند.
وی ویژگی خاص این آزمون نسبت به سال های گذشته را تجمیع با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت: توزیع کارت داوطلبان از روز دوشنبه چهارم اردیبهشت به صورت اینترنتی از پورتال سازمان سنجش آغاز می شود و تا یک ساعت قبل از هر جلسه آزمون ادامه دارد.
ایروانی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با سازمان اتوبوسرانی و نیروی انتظامی اصفهان برای کنترل ترافیک و استفاده از وسایل نقلیه عمومی گفت: بر اساس اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه آزمون اوایل مرداد و نتایج نهایی شهریور سالجاری اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: محل آزمون داوطلبان معلول زن و مرد در دانشگاه اصفهان باشد و بر اساس دستورالعمل سازمان سنجش برای هر کدام از داوطلبان معلول، منشی باتجربه پیش بینی شده است.
آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها در سال گذشته با حضور 59 هزار و 916 داوطلب در استان اصفهان در روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت 95 برگزار شد که 55 درصد از آنها را زنان و 45 درصد را مردان تشکیل می دادند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.