به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کوروش خسروی در نشست خبری به مناسبت برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی با بیان اینکه جشنواره توسط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره از پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ صبح با حضور مسئولان افتتاح  و بلافاصله پس از افتتاح، مذاکره با سرمایه گذاران آغاز و نمایشگاه افتتاح می‌شود که بازدید از آن برای عموم آزاد است.

ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نحستین روز جشنواره شیخ بهایی

خسروی با اشاره به اینکه صبح روز افتتاح جشنواره شاهد برنامه ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خواهیم بود ، بیان داشت: برگزاری نشست‌های انتقال تجربه در حوزه فضاهایی بین المللی از برنامه‌های این جشنواره است و بر این اساس سه نشست انتقال تجربه شامل تعامل با سرمایه گذار، تعامل با بازار بین المللی و کارآفرینی اجتماعی برگزار می شود.

خسروی با این اعتقاد که دسترسی به فرصت های خلق ثروت یکسان در جامعه توزیع نشده که البته عمدی نیز نبوده است، ابراز داشت: جشنواره شیخ بهایی عدالت و برابری فرصت‌های اقتصادی را دنبال می‌کند و این موضوع را در ماموریت خود قرار داده است تا فرصت‌های سرمایه گذاری در جشنواره‌ شیخ بهایی به اطلاع جوانان جویای نام و کار برسد.

اصفهان از بهترین اکوسیستم های کارآفرینی کشور است

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه اصفهانی ها برای نخستین بار در کشور مفهوم مرکز رشد و پارک فناوری را به ایران وارد کردند، ابراز داشت: امروز اصفهان از بهترین اکوسیستم های کارآفرینی کشور است چراکه هر سال بهترین کارآفزینان و فن‌آفرینان کشور، زبده‌ترین کارشناسان و متخصصان کارآفرینی، سرمایه‌گذاران سازمان‌های حامی کارآفرینی در این شهر دور هم جمع می‌شوند، برترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه و کارآفرینان بسیاری از تجربیات خود را بیان می‌کنند.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی به جمع‌بندی بخشی از اهداف این جشنواره پرداخت و گفت: بدین ترتیب دعوت از مردم برای ایجاد فرصت های بهتر اقتصادی برای خود و خانواد، دعوت از مردم برای ارتفاع دانش و مهارت‌های مدیریتی و مشارکت در فعالیت‌های جدید و نواورنه، عدالت و برقراری فرصت های اقتصادی و بهبود اکوسیستم کارآفرینی از جمله اهداف این جشنواره است.

وی در بخش دیگری از این نشست به مشارکت تعدادی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های پیشرو در کشور اقدام به مشارکت با شرکت های فن آفرین و سرمایه گذار اشاره و بیان داشت: امکانات و زیرساخت های دانشگاهی، دانش فنی و نیروی انسانی متخصص، سرمایه و آورده دانشگاه‌ها در این مشارکت بوده است.

خسروی ادامه داد: بر این اساس در جشنواره امسال با مکاتبه ای که با تمام دانشگاه ها انجام شده است پنج دانشگاه جسور در این ارتباط به منظور ترویج این نوع فعالیت معرفی و تقدیر می شوند.

وی اهمیت موضوع بکارگیری ابزارهای جدید تامین مالی در اقتصاد دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پیش از این ایده های جوانان نیازمند مذاکره با سرمایه گذار بود اما فرابورس در این جشنواره این امکان را فراهم کرده که جوان نوآور و کارآفرین طرح خود و صندوق پروژه را تعریف و در بازار سرمایه با جذب سهم های خرد بتواند ایده خود را اجرایی کند.

برگزاری فضای«نشا» با هدف معرفی طرح های با پتانسیل تجاری بالا به بازرگانان

وی اضافه کرد: از دیگر دستاوردهای جشنواره این است که تعدادی از خیران به فضایی کارآفرینی نفوذ کردند و بر این اساس ارائه دستاوردهای خیران حامی به عنوان الگوهایی در میان دیگر خیران و جذب خیران جدید از برنامه های جشنواره امسال است.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی برگزاری فضای«نشا» را از دیگر برنامه های جشنواره برشمرد که در مسیر آن طرح های با پتانسیل تجاری بالا به بازرگانان معرفی می شوند.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 626604
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.