عبدالرضا مهدی بادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به کشاورزان نسبت به سال 94، 50 درصد افزایش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: تسهیلات در زمینه زراعت و مکانیزاسیون پنج و نیم میلیارد ریال، باغبانی 800 میلیون ریال، آب و خاک 9 میلیارد ریال و تسهیلات در زمینه امور دام 5 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: با برنامه ریزی مناسب و همکاری سایر نهاد های مرتبط، جهاد کشاورزی نطنز در جذب اعتبارهای آبیاری تحت فشار، کم فشار و لوله گذاری در زمره شهرستان های موفق و برتر استان اصفهان بوده است.
مهدی بادی با بیان این که شهرستان نطنز در کشت محصولات صیفی و به خصوص خیار در سطح استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: عمده محصولات باغی و زراعی شهرستان اعم از خیار، انار ، طالبی ، گرمک، خربزه و محصولات نظیر گندم و جو در بخش کویری بادرود کشت می شوند که برخی از اقلام آن از جمله انار علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی ، به خارج از کشور نیز صادر می شود.
مهدی بادی به وضعیت کشاورزی شهرستان نطنز نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان نطنز دارای 140 حلقه چاه کشاورزی است که عمدتا در منطقه کشاورزی بادرود قرار دارند و حدود 360 رشته قنات که عمده این قنوات در بخش مرکزی اراضی زراعی و باغی را مشروب می سازند.
وی تصریح کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در این شهرستان بالغ بر 12 هزار هکتار است که حدود 7 هزار و 500 هکتار به زراعت و 4 هزار و 500 هکتار به باغ ها اختصاص دارد و عمده سطح زیرکشت زراعت در بادرود و عمده باغ ها نیز در بخش مرکزی واقع شده است که از این سطوح سالیانه حدود 150 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید و ضمن تأمین نیاز شهرستان ، مازاد آن به خارج از استان و حتی خارج ازکشور صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز بیان داشت: ازجمله مهم ترین محصولات زراعی این شهرستان می توان به گندم در سطح هزار و 400 هکتار، جو 2 هزار هکتار، صیفی جات هزار و 300 هکتار و ذرت در 700 هکتار اشاره کرد که از این سطوح بالغ بر 6 هزار و 800 تن گندم، 800 تن جو، 35هزار تن صیفی جات و 15هزار تن ذرت علوفه ای و دانه ای تولید می شود و بخشی از آن در شهرستان مصرف و باقی نیز به خارج از شهرستان صادر می شود.
شهرستان نطنز با داشتن 45 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد که شامل دو بخش مرکزی با آب و هوای کوهستانی و بخش امامزاده به مرکزیت بادرود با آب و هوای گرم و خشک است.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.